Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, objednali jsme si pobyt v Orea Resort Dlouhé stráně, nabídli nám pobyt, ale v nabídce neuvedli, že je nabízený pokoj nerekonstruovaný a méně
zařízený, než ostatní pokoje. Toto jsme se dověděli až po zaplacení a přečtení příchozího wocheru. Psali jsme, že nejsme spokojeni, bohužel nám nevyšli
vstříc. Jak je možné, že nelze pobyt zrušit nebo ztornovat???
nevyhovující pobyt v Orea resortu Dlouhé stráně
jak můžeme pobyt zrušit???
|
Tweet |
Spotřebitelka ve své stížnosti označila za prodávající společnost Stander Sp. z o.o., která se dle našich dosavadních stížností zabývá zasíláním neobjednaných výživových doplňků a produktů osobní péče. Z názvu stížnosti ovšem vyplývá, že pobyt byl objednán přes společnost Slevomat.cz, s. r.o., takže patrně došlo k omylu při identifikaci prodávajícího a dále budeme stížnost posuzovat jako kdyby byl prodávajícím subjektem Slevomat. cz, s. r. o.
V obdobných vztazích bývá společnost Slevomat.cz, s.r.o. pouze zprostředkovatelem smluvního vztahu mezi spotřebitelem a jiným podnikatelem (v tomto případě pravděpodobně hotelem).
V daném případě obdržela spotřebitelka poukaz na plnění, které neodpovídá objednávce, tudíž je tuto službu možné reklamovat. Vhodným reklamačním nárokem se jeví přiměřená sleva nebo výměna za jiný, vyhovující pokoj ve zvoleném nebo jiném ubytovacím zařízení. Nebude-li ani jedna z těchto možností proveditelná, lze odstoupit od smlouvy z titulu vadného plnění.
Kromě toho by v této situaci mohlo jít i o uvedení spotřebitele v omyl (§ 583 občanského zákoníku). Pokud byl spotřebitel při uzavírání smlouvy uveden v omyl, je uzavřená smlouva neplatná (spotřebitel má nárok na vráccení zpalacených prostředků). Možnost uplatnit práva z vadného plnění (sleva, výměna, odstoupení - viz výš) nevylučuje možnost uplatnit právo z uvedení spotřebitele v omyl (neplatnost smlouvy). To vychází z rozhodnutí Nejvyššího soudu (sp. zn. 23 Cdo 2042/2020 ze dne 19. dubna 2022).
Situaci doporučujeme řešit taktéž s ubytovacím zařízením, který je (nejspíše) druhou stranou této smlouvy a práva a povinnosti ze smlouvy na něj ze zprostředkovatelské společnosti přešly.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hezký den, paní Štelclová, děkujeme za zprávu. Zároveň mě moc mrzí komplikace spojené s nákupem Vašeho voucheru. Veškeré informace ohledně pokojů a vybavení jsou uvedeny přímo u nabídky, nevidíme tak pochybení na naší straně. Nárok na storno zde tedy nevzniká, nicméně se podařilo nadstandardně s poskytovatelem služby vyjednat. Částka se tak vrací v plné výši na účet, ze kterého bylo uhrazeno. Věřím, že je nyní vše v pořádku a Váš příští nákup již proběhne bez komplikací. Pokud bych Vám mohla ještě s něčím pomoci, neváhejte se na mě obrátit. S přátelským pozdravem Kateřina Skalníková, Slevomat.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.