Společnost


Janků Rudolf

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5886Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 11 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2015, před 10 lety

Lubomír Býma

Znění stížnosti

Dne 15.1. 2014 p.Janků instaloval Akrylátovou vložku do stávající vany v ceně 9.989,-Kč.
První závada se objevila po 3 měsících(nerovnost na dně vany rozměru cca 1 cm),která byla zhotovitelem uznána a bylo mi vráceno 500,-Kč jako sleva.
Nyní se opět po roce používání objevily na povrchu akrylátové vložky jemné mikrotrhliny na více místech.
Po telefonickém rozhovoru s p. Janků mi bylo sděleno,že není možné, aby se tato závada objevila ,že on je pouze ten který výrobek instaloval,ale nevyráběl a navíc ,že záruka již vypršela. Víc jej to nezajímá,mám se obrátit na výrobce,kontakt mi však odmítl sdělit a hovor ukončil.
V zakázkovém listě není napsáno, že za vzniklé vady odpovídá výrobce,mám zato,že p.Janků odpovídá jako dodavatel za vzniklé vady.


Produkt

Zakázkový list 01/2014 ze dne 15.1.2014,renovace vany nalepením van.vložky.


Požadované řešení

Za výše uvedenou cenu požaduji bezvadný výrobek,který mi bude sloužit několik let.Požaduji instalaci nové bezvadné vložky nebo vrácení minimálně 50% ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2015 14:30, před 10 lety

Jestliže v rámci smlouvy o dílo (instalace akrylátové vložky) zhotovitel zároveň opatřil věci nebo díly, má ohledně nich podle § 2596 občanského zákoníku postavení prodávajícího. Odpovídá tedy i za to, že věc nemá vady. Platí zde zákonná 24měsíční záruční doba podle § 2165 obč. zák. Pokud se vada na věci vyskytne po uplynutí 6 měsíců od převzetí a představuje nepodstatné porušení smlouvy, má spotřebitel právo na odstranění vady (zda to bude opravou věci nebo dodáním nové věci je na podnikateli) nebo na přiměřenou slevu.

Podnikatel má podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele povinnost reklamaci přijmout, rozhodnout o ní ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů. O přijetí a vyřízení reklamace (vč. zamítnutí) musí podnikatel spotřebiteli dodat písemné potvrzení. Nesplněním těchto povinností se podnikatel dopouští správního deliktu, za který může být sankcionován Českou obchodní inspekcí.

Spotřebiteli tedy doporučujeme písemně s dodejkou vadu reklamovat a v reklamaci určit, zda je nárokována oprava nebo sleva.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2015 14:50, před 9 lety

Pana Rudolfa Janků se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Vzhledem k tomu, že stížnost nemůže být ze strany podnikatele zodpovězena, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.