Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.1. 2014 p.Janků instaloval Akrylátovou vložku do stávající vany v ceně 9.989,-Kč.
První závada se objevila po 3 měsících(nerovnost na dně vany rozměru cca 1 cm),která byla zhotovitelem uznána a bylo mi vráceno 500,-Kč jako sleva.
Nyní se opět po roce používání objevily na povrchu akrylátové vložky jemné mikrotrhliny na více místech.
Po telefonickém rozhovoru s p. Janků mi bylo sděleno,že není možné, aby se tato závada objevila ,že on je pouze ten který výrobek instaloval,ale nevyráběl a navíc ,že záruka již vypršela. Víc jej to nezajímá,mám se obrátit na výrobce,kontakt mi však odmítl sdělit a hovor ukončil.
V zakázkovém listě není napsáno, že za vzniklé vady odpovídá výrobce,mám zato,že p.Janků odpovídá jako dodavatel za vzniklé vady.
Zakázkový list 01/2014 ze dne 15.1.2014,renovace vany nalepením van.vložky.
Za výše uvedenou cenu požaduji bezvadný výrobek,který mi bude sloužit několik let.Požaduji instalaci nové bezvadné vložky nebo vrácení minimálně 50% ceny.
|
Tweet |
Jestliže v rámci smlouvy o dílo (instalace akrylátové vložky) zhotovitel zároveň opatřil věci nebo díly, má ohledně nich podle § 2596 občanského zákoníku postavení prodávajícího. Odpovídá tedy i za to, že věc nemá vady. Platí zde zákonná 24měsíční záruční doba podle § 2165 obč. zák. Pokud se vada na věci vyskytne po uplynutí 6 měsíců od převzetí a představuje nepodstatné porušení smlouvy, má spotřebitel právo na odstranění vady (zda to bude opravou věci nebo dodáním nové věci je na podnikateli) nebo na přiměřenou slevu.
Podnikatel má podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele povinnost reklamaci přijmout, rozhodnout o ní ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů. O přijetí a vyřízení reklamace (vč. zamítnutí) musí podnikatel spotřebiteli dodat písemné potvrzení. Nesplněním těchto povinností se podnikatel dopouští správního deliktu, za který může být sankcionován Českou obchodní inspekcí.
Spotřebiteli tedy doporučujeme písemně s dodejkou vadu reklamovat a v reklamaci určit, zda je nárokována oprava nebo sleva.
Pana Rudolfa Janků se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Vzhledem k tomu, že stížnost nemůže být ze strany podnikatele zodpovězena, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.