Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
1.7.2022 kolem 9.00 hod Lidl pobočka Nymburk.
Uskutečnil ksem náku na uvedené prodejně v hodnotě 2-3 tisíce kč. Toto jsem chtěl uhradit bankovkou 5000,--kč což mě připadá přiměřené a to vzhledem ke zdaražování a placení více za stejné zbooží.
Prodavačka u pokladny č. 1 nevěděla zda je bankovka platna s oduvodněním, že došlo ke zrušení platnosti některých bankovek. Z tohoto duvodu zavolala vedoucí k pokladně, kterému jsem bankovku předložil a tento mě zdělil že neplatí z duvodu uváděného zrušení bankovek státem.
Choval se tak, že jsem si u ostatních nakupujicích připadqal jak zlodej. Prostě arogantí manažer na svém místě. Vše mě muže ukázat guglem na mobilu atd..
Nejsem nevzdělané hovado a proto jsem mu říkal, že bakovka je platná, kdy jsem si toto rovněž ověroval. Bankovka nom. hodnoty 5000,-kč rok vydání 1999 veškeré znaky bezpečnosti ( vpdotisk, prupis, chrom stítek tenký, barevný prolis atd..). Před podáním této stížnosti jsem bankovku konzultoval u ČSOB Nymburk a na České poště sadská. V obou případěch bankovka je platná. Dále uvádím, že bankovky mam po prodeji věcí, kdy osoba která mě platila bankovky vyzvedla v bance a asi by jim nedaly 14 před koncem platnosti do budoucna neplatné bankovky. Bankovku mám k nahlédnutí.
Nemám představu jak Váš řetezec prodejen provádí školení vedoucích a prodavaček k platnosti bankovek a jejich přijmu ale takhle by to asi být nemělo. A hlavně teda manažerské povýšené jednání vedoucího určite ne.
Řeterec prodejen Lidl navštěvuji pravidelně a jednání na pobočce Nymburk me urazilo. A to jen připomenu ře snad jen v Nymburce jsou v uličkách neustále neuklizené vozíky s použitým kartomem od zboží i když jsou zcela plné ( proč je proste neodvezou do skladu). V každé uličce snad dva a to již v ranních hodinách kdy by prodejna měla být na prodej z rána asi připravena.
A ještě dotaz - to Vám do pobočky Nymburk nikdo jinej na místo vedoucího vážně nezbil.
V kompetenci řetezce Lidl vyhodnotit arogantní jedání vedoucího.
|
Tweet |
Dne 30. 6. 2022 skončila platnost některých bankovek, se kterými již není možné zaplatit při běžném obchodním styku. Podle zákona o oběhu bankovek a mincí mohou od 1. 7. 2022 přijímat bankovky, které byly zneplatněné (obecně ty "s úzkým pruhem" - vyjma bankovky v hodnotě 5000 Kč) pouze úvěrové instituce provádějící pokladní operace (tedy například pokladny v bankách) a Česká národní banka.
Jak je uvedeno výše (a také v popisu stížnosti), bankovka v hodnotě 5000 Kč zneplatněna nebyla (a to ani její starší vzor) - obchodník je tak povinen ji přijmout. Tato povinnost vyplývá z § 5 odst. 1 zákona o oběhu bankovek a mincí. Jestliže tak neučinil, mohl se dopustit přestupku.
K chování manažera:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
K přeplněným vozíkům s kartony na prodejně:
Otázka uvedená ve stížnosti není regulována žádnými obecně závaznými právními předpisy. Její řešení tak závisí na konkrétních interních pravidlech dané společnosti, do kterých není možné zasahovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Procházko, mrzí nás, že jste se setkal s takovou skutečností. Naši zaměstnanci měli povinnost kontrolovat veškeré bankovky, jimž končila platnost. Naši zaměstnanci tak činili a jestliže se setkali s bankovkou, která neměla přijít do oběhu, neměli ji od zákazníka přijmout a vyžádat jinou. Mrzí nás, že jste se v naší prodejně setkal s takovýmto chováním ze strany našeho zaměstnance a za tuto skutečnost se Vám omlouváme. Zákazník u nás stojí vždy na prvním místě. Chování našeho zaměstnance nebylo vhodné a nekorespondovalo se standardy společnosti LIDL. S pozdravem Lidl Česká republika v.o.s.
Spotřebitel nás informoval, že věc již nechce dále řešit. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.