Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#58861Nepřijetí platné bankovky - nepořádek na prodejně

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.07.2022, před 3 lety

Luděk Procházka

Znění stížnosti

1.7.2022 kolem 9.00 hod Lidl pobočka Nymburk.

Uskutečnil ksem náku na uvedené prodejně v hodnotě 2-3 tisíce kč. Toto jsem chtěl uhradit bankovkou 5000,--kč což mě připadá přiměřené a to vzhledem ke zdaražování a placení více za stejné zbooží.

Prodavačka u pokladny č. 1 nevěděla zda je bankovka platna s oduvodněním, že došlo ke zrušení platnosti některých bankovek. Z tohoto duvodu zavolala vedoucí k pokladně, kterému jsem bankovku předložil a tento mě zdělil že neplatí z duvodu uváděného zrušení bankovek státem.

Choval se tak, že jsem si u ostatních nakupujicích připadqal jak zlodej. Prostě arogantí manažer na svém místě. Vše mě muže ukázat guglem na mobilu atd..

Nejsem nevzdělané hovado a proto jsem mu říkal, že bakovka je platná, kdy jsem si toto rovněž ověroval. Bankovka nom. hodnoty 5000,-kč rok vydání 1999 veškeré znaky bezpečnosti ( vpdotisk, prupis, chrom stítek tenký, barevný prolis atd..). Před podáním této stížnosti jsem bankovku konzultoval u ČSOB Nymburk a na České poště sadská. V obou případěch bankovka je platná. Dále uvádím, že bankovky mam po prodeji věcí, kdy osoba která mě platila bankovky vyzvedla v bance a asi by jim nedaly 14 před koncem platnosti do budoucna neplatné bankovky. Bankovku mám k nahlédnutí.

Nemám představu jak Váš řetezec prodejen provádí školení vedoucích a prodavaček k platnosti bankovek a jejich přijmu ale takhle by to asi být nemělo. A hlavně teda manažerské povýšené jednání vedoucího určite ne.

Řeterec prodejen Lidl navštěvuji pravidelně a jednání na pobočce Nymburk me urazilo. A to jen připomenu ře snad jen v Nymburce jsou v uličkách neustále neuklizené vozíky s použitým kartomem od zboží i když jsou zcela plné ( proč je proste neodvezou do skladu). V každé uličce snad dva a to již v ranních hodinách kdy by prodejna měla být na prodej z rána asi připravena.

A ještě dotaz - to Vám do pobočky Nymburk nikdo jinej na místo vedoucího vážně nezbil.


Požadované řešení

V kompetenci řetezce Lidl vyhodnotit arogantní jedání vedoucího.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2022 10:45, před 2 lety

Dne 30. 6. 2022 skončila platnost některých bankovek, se kterými již není možné zaplatit při běžném obchodním styku. Podle zákona o oběhu bankovek a mincí mohou od 1. 7. 2022 přijímat bankovky, které byly zneplatněné (obecně ty "s úzkým pruhem" - vyjma bankovky v hodnotě 5000 Kč) pouze úvěrové instituce provádějící pokladní operace (tedy například pokladny v bankách) a Česká národní banka.

Jak je uvedeno výše (a také v popisu stížnosti), bankovka v hodnotě 5000 Kč zneplatněna nebyla (a to ani její starší vzor) - obchodník je tak povinen ji přijmout. Tato povinnost vyplývá z § 5 odst. 1 zákona o oběhu bankovek a mincí. Jestliže tak neučinil, mohl se dopustit přestupku.

K chování manažera:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

K přeplněným vozíkům s kartony na prodejně:
Otázka uvedená ve stížnosti není regulována žádnými obecně závaznými právními předpisy. Její řešení tak závisí na konkrétních interních pravidlech dané společnosti, do kterých není možné zasahovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.7.2022 16:13, před 2 lety

Dobrý den, pane Procházko, mrzí nás, že jste se setkal s takovou skutečností. Naši zaměstnanci měli povinnost kontrolovat veškeré bankovky, jimž končila platnost. Naši zaměstnanci tak činili a jestliže se setkali s bankovkou, která neměla přijít do oběhu, neměli ji od zákazníka přijmout a vyžádat jinou. Mrzí nás, že jste se v naší prodejně setkal s takovýmto chováním ze strany našeho zaměstnance a za tuto skutečnost se Vám omlouváme. Zákazník u nás stojí vždy na prvním místě. Chování našeho zaměstnance nebylo vhodné a nekorespondovalo se standardy společnosti LIDL. S pozdravem Lidl Česká republika v.o.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2022 10:11, před 2 lety

Spotřebitel nás informoval, že věc již nechce dále řešit. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.