Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den, 30.05.2022 jsme si na prodejně v Hradci Králové koupili automobil. Původně jsme se šli jen informovat na možnosti koupě na úvěr s tím že se rozmyslíme a přijedeme jindy. Paní nás ale přemluvila že tahle auta jdou rychle pryč a už by nemuselo být. Na začátku se nás paní zeptala kolik chceme dát akontaci, domluvili jsme se na 30 000 Kč a zbytek na úvěr. Paní zapsala údaje do počítače a čekali jsme na schválení. (Už zde je vidět úmysl nás podvést protože paní automaticky zažádala bez našeho vědomý o 28 999 kč větší úvěr.) Poté jsme začali podepisovat dokumenty, bohužel jsme sebou měli dvouletou dceru a spěchali jsme do práce takže jsme přehlédli že paní kupní cenu navýšila o 28 999 Kč. Při podepisování pojištění nám paní oznámila že součástí je GPS lokátor za 149 Kč měsíčně, ale že o tuto částku se sníží pojistka. Po celou dobu jsme se domnívali že si bereme úvěr 79 000 Kč a paní se za celou dobu nezmínila o jakémkoli navýšení ceny nebo poplatku. Veškeré podepisování probíhalo na tabletu kdy paní někam klikla a podepisovalo se jen okénko. Odcházeli jsme s tím, že dokumenty nám paní pošle na email. Když jsem chtěla zaplatit první splátku, zjistila jsem že nám paní dokumenty neposlala. Ty jsme obdrželi až při opětovné návštěvě pobočky 25.6.2022, nejsem si jistá jestli i teď mám všechny dokumenty, protože k úvěru mám jen splátkový kalendář, kde ani není vidět celková výše úvěru. Hned jak jsme zjistili že papíry nesedí s tím co nám paní řekla, že se liší částky a spoustu věcí nám paní zatajila, jsme požádali přes email o zrušení služby Lokátor Basic 2. Po pár dnech nám volali že musíme na prodejnu. Na prodejně sepsali stížnost a dnes nečekaně přišla záporná odpověď.
Lokátor Basic 2, Doplň. zák. servis úver
Požaduji zrušení služby Lokátor Basic 2 a vrácení 20 000 Kč
Vrácení 8 999 Kč za Doplň. zák. servis úvěr, tento poplatek mi byl zatajen.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou snížený splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Čepelková,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupili, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den
SPZ vozidla je : ***
Dále bych chtěla dodat že GPS lokátor nemáme stále instalován ve vozidle, protože jsme ho nechtěli a byl nám vnucen jako bonus k pojistné smlouvě, byli nám ale zatajeny celkové náklady a s pojistnou smlouvou vůbec nesouvisí.
Děkuji za pochopení
Děkujeme stranám za součinnost.
SPZ vozu byla přeřazena do referenčních údajů. Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat o výsledku prověření případu.
Společnost již neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.