Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Výpověď smlouvy a žádost o odstranění mých kontaktů z databáze firmy
Před koncem roku 2021 mě telefonicky kontaktovala Vaše společnost s nabídkou zaslání vzorku Vašich produktů – Apple Cider Vinegar Chrome a CBD olej – s tím, že je možné mailem tuto dodávku (která by se měla opakovat)-v určené lhůtě zrušit.
To jsem učinil v řádném termínu telefonicky (jelikož mail kontakt nefungoval).
Tehdy mi bylo potvrzeno – telefonicky – zrušení dalších dodávek.
V druhé polovině března jsem objevila ve schránce novou zásilku s výše uvedenými produkty.
Tímto tedy znovu žádám tuto výše uvedenou společnost, aby učinila patřičné kroky ke zrušení „Smlouvy“ a žádám o odstranění mých osobních údajů z databáze.
Nepřeji si nadále jakkoli spolupracovat s Vaší společností, jejíž jednání se mi zdá – mírně řečeno- nekalé.
Produkt
Neoprávněné zasílání produktů na fakturu.
Požadované řešení
Potvrzení o ukončení dodávek a vymazání osobních údajů z databáze společnosti. nevyžádanou dodávku vrátím na náklady společnosti
Ukončení posílání zásilek
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).
Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel doposud neprojevila zájem se k věci vyjádřit. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít, protože naše služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti.
Jelikož jde o společnost ze země v EU, může se spotřebitel obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum (https://evropskyspotrebitel.cz/kontakty). Více informací najdete na adrese www.evropskyspotrebitel.cz.