Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dne 8.7.2022 jsem po návratu z dovolené našla v poštovní schránce nevyžádané zboží CBD by Stander a Omega 3 Starter 30 od společnosti Stander SP. z o.o., PO Box 18, 120 00 Praha 2, VAT EU : 118-222-12-55.
Tyto výrobky jsem si nikdy nevyžádala. Na telefonním čísle uvedeném na faktuře: 227 191 219 nikdo nereaguje. Nevyžádané zboží vracím nepoužité zpět na výše uvedenou kontaktní adresu a žádám o okamžité ukončení zasílání dalších výrobků, neboť na fakturách je uvedeno, že dne 12.7.2022 a 13.7.2022 budou odeslány další zásilky. Dále žádám o vymazání z databáze zákazníků.
Žádám o okamžité ukončení zasílání dalších výrobků a o vymazání z databáze zákazníků.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel doposud neprojevila zájem se k věci vyjádřit. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít, protože naše služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti.
Jelikož jde o společnost ze země v EU, může se spotřebitel obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum (https://evropskyspotrebitel.cz/kontakty). Více informací najdete na adrese www.evropskyspotrebitel.cz.