Počet nahlášených stížností: | 792 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 10 |
Objednávka ze dne: 25.06.2022
Číslo objednávky: ***
Číslo zákazníka: ***
1 x Komoda Stockholm – set component 1/2
Číslo výrobku: 100349876
Dne 25.06.2022 jsem objednal na Lidl shopu komodu Stockholm:
Vážený zákazníku, vážená zákaznice,
děkujeme za Váš zájem o naši nabídku a přejeme Vám mnoho radosti s našimi výrobky. Níže naleznete přehled
fakturovaného zboží.
Dodací adresa:
***
Komoda Stockholm
Celkem k úhradě 3299,00
Zvolený způsob platby: Platba platební kartou Kč 3299,00
Celá částka byla uhrazena platební kartou. Cca 01.07.2022 jsem od přepravce převzal zásilku skládající se z jedné krabice, přičemž až po rozbalení jsem zjistil, že objednávka nebyla dodána kompletní neboť se sestává z dvou balení 1/2 a 2/2. Na zákaznické lince Lidlu ze dne 02.07.2022 jsem byl ujištěn, že druhá část bude doslána nejpozději do 08.07.2022.
Dne 09.07.2022 jsem z Lidl shopu obdržel e-mail označený jako "Přijetí vratky" v tomto znění:
Vážený zákazníku, vážená zákaznice,
dne 08.07.2022 jsme obdrželi zásilku s níže vyjmenovaným vráceným zbožím. Nyní projde vrácené zboží systémovou kontrolou a po schválení obdržíte e-mailem dobropis.
V případě, že jste kupní cenu za vrácené zboží již uhradil/a, bude Vám vrácena v souladu s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami. Vrácení peněžních prostředků proběhne zpravidla do 7 dnů.
Pokud jste platili kartou předem, bude částka vrácena na účet vázaný na využitou platební kartu. V případě platby na dobírku Vám zašleme email s dotazem, na jaký účet Vám máme částku poslat.
Pokud jste nám vrátil/a veškeré zboží z původní objednávky, vrátíme Vám samozřejmě také vynaložené prostředky za přepravu, případně poplatek za platbu dobírkou.
Celková částka:
- 1649,00 Kč
1. položka
1 x Livarno Home Komoda Stockholm – set component 1/2
Číslo výrobku: 100349876
Jednotková cena Cena
- 1649,00 Kč - 1649,00 Kč
Dnes jsem opět volal na zákaznickou linku a dozvěděl jsem se, že byla provedena vratka druhé části objednávky - neví se kým, ale rozhodně né mnou.
Jsem v situaci, kdy jsem zaplatil celou kupní cenu, byla mi dodána pouze poloviny výrobku, druhá polovina, respektive její dodání bylo záhadným způsobem stornováno v rámci vratky.
Alarmující na celé situaci je to, že Lidl ačkoli nedodal kompletní výrobek, hodlá vrátit částku rovnající se polovině kupní ceny, tedy jednu krabici jste si převzal a tu si necháme zaplatit a druhou ačkoli nemůžete komodu sestavit, neboť vám chybí polovina dílů, tu už nedodáme, ale vrátíme vám polovic peněz.
Na infolince se mi dnes nedostalo pomoci, pouze info, že k chybě asi došlo někde ve skladu a nabídky absurdních řešení:
1) vrátit již převzatou první část výrobku - já ovšem od smlouvy v 15 dnech neodstoupil a v podmínkách je uvedeno, že zboží má být v původním nepoškozeném obalu (bylo rozbaleno a až po rozbalení zjištěno, že byl dodán pouze část výrobku), kdy je potřeba opětovně zdůraznit, že nebyl dodán kompletní výrobek a v tomto případě se nejedná o odstoupení od smlouvy, ale pochybení Lidl shopu.
2) Ještě absurdnější věc. Provést novou objednávku celého zboží a od přepravce převzít pouze polovinu, tedy nedodanou krabici...Chápu, že paní hledala nějaké řešení, ale toto je už trochu příliš.
1 x Livarno Home Komoda Stockholm – Číslo výrobku: 100349876
Dodání kompletního výrobku, nebo vrácení celé zaplacené částky (polovina komody je jaksi k ničemu)
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že nejsme schopni posoudit oprávněnost odstoupení od smlouvy, ani kdo od smlouvy odstoupil, doporučujeme spotřebitele, aby ve zbývajícím čase odstoupil od celé smlouvy smlouvy.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Kašpárku, situaci jsme prověřili a vaše druhá část zásilky byla vrácena z důvodu poškození. Z technických důvodů tedy není možné chybějící část opětovně odeslat. Je zapotřebí vrátit část zásilky, kterou jste již obdržel. Za vrácené zboží Vám bude automaticky vrácena zaplacená částka. A v případě, že máte o komodu stále zájem, doporučujeme vytvořit novou objednávku.Přejeme hezky den. Společnost Lidl v. o. s.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.