Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem v eshopu sluchátko k telefonu JABRA Supreme. Po zjištění, že mi nesedí v uchu, jsem jej vrátil. Je to dost drahé zboží a nechci jej, když mi nevyhovuje. Bohužel, odmítli mi uznat vrácení zboží. Dle vyjádření, není možné sluchátka vracet kvůli hygieně. §1837/g NOZ. Navíc, vedli případ jako reklamaci, nikoli jako vrácení. Jsem přesvědčen, že na vyzkoušení sluchátka, zda mi sedí na uchu a jak funguje, mám právo a nelze to udělat bez vyjmutí z obalu. Daný odstavec NOZ chápu spíše jako ochranu pro prodej zcela jiného typu zboží. Prosím Vás o radu, zda mám právo na vrácení zboží. Moc děkuju.
JABRA Supreme+
Požaduju vrácení peněz
|
Tweet |
Výjimky z obecných pravidel je třeba vždy vykládat úžeji. Spotřebiteli je obecně dána zákonná možnost si u dodaného zboží ověřit jeho vlastnosti a funkčnost. Znamená to, že si nejen může zboží vybalit, ale i vyzkoušet. Sice nesmí dojít ke snížení hodnoty věci, ale jen v důsledku nesprávné manipulace, tedy excesu z obvyklého nakládání. Z tohoto důvodu je nutné výše uvedenou výjimku vykládat ve smyslu, že spotřebitel nemá právo na odstoupení pouze v případě, kdy došlo k otevření uzavřeného obalu a zároveň zboží není možné vrátit z hygienických důvodů (jedná se o zvláštní vlastnost zboží). Zboží v hygienickém obalu nelze vrátit nikoliv z důvodu, že bylo vybaleno a mohlo či došlo k jeho použití, ale z důvodu, že jeho vybalením došlo k jeho znehodnocení, kdy samotným rozbalením a možným včasným nepoužitím zboží, ztrácí zboží svůj účel, resp. vlastnosti nebo zde existuje pravděpodobnost ohrožení zdraví, která je podložena objektivními důvody.
Pokud se nejedná u špuntová sluchátka, ale o sluchátka, která se pouze nasadí na vnější část ucha, není dle našeho názoru aplikace této výjimky možná.
Společnost ALFA COMPUTER a.s. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.