Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednávka byla vytvořena dne 27. 6. 2022 na internetovém obchodu Zoopetshop. Po vytvoření objednávky jsem obdržela e-mail s jejím potvrzením, obratem jsem odeslala finanční částku 1.125 Kč na b.ú: 54**468002/5500 a stále čekám na zpětnou reakci k odeslání zboží.
Třetí den od vytvoření objednávky jsem vznesla dne 29. 6. 2022 na e-mailovou adresu zoopetshop@seznam.cz dotaz o expedici zboží, prozatím bez odezvy. Dále jsem několikrát telefonovala dne 1. 7. 2022 na tel.č. +420***693087, které je uvedeno v obchodních podmínkách e-shopu, tel.č. neexistuje. Volané číslo neslo k mému překvapení název "Mlsné zvíře". Po vyhledání názvu na internetu jsem zjistila, že pí Valentová (prodávající) provozuje pod stejným IČ i adresou jiný internetový obchod s názvem Mlsné zvíře. Zavolala jsem tedy dne 1. 7. 2022 na uvedené tel.č. +4207399516**, které vyzvání, ale nikdo ho nezvedá.
Dne 8. 7. 2022 jsem podala oznámení o odstoupení od kupní smlouvy s výzvou vrácení zaplacené částky.
Seno Rasco s příměsí Echinacea 500g, 15 ks
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak prodávající neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.