Společnost


EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:220
Z toho za letošní rok:11
Stále v řešení:27
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#59020Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.07.2022, před 3 lety

Yvona Grunclová

Znění stížnosti

U firmy Balando jsem objednala dvoje šaty. Po převzetí zboží (45 pracovních dní, aniž bych tušila, že se jedná o zboží z Číny) jsem zjistila, že ani jedny šaty neodpovídají tomu, co Balando inzeruje (materiálem, barvou, ani střihem). Šaty jsem objednala ve velikosti M, obdržela jsem šaty odpovídající XL. Z toho jedny byly na mnoha místech roztržené. Přestože jsem ihned vyplnila reklamační formulář, přiložila deklarující fotografie, bylo mi, jako všem ostatním sděleno, že jsou pouze zprostředkovatelem (což jsem vůbec netušila) a že mám zboží odeslat do Šangaje.
Jak je tedy možné, když pod každým svým produktem uvádí másledující informaci:
- Garance okamžitého vrácení peněz
špatná barva, velikost nebo to nesedlo? Vrátíme peníze ihned
- 60 dní na vrácení bez udání důvodu
Standardně máte 14 dní, u nás ale máte 60 dní
že každému poškozenému odepíší, že za zboží neručí a má zboží odesílat do Šangaje?
Jak je vůbec možné, když tato firma obelhává a potažmo okrádá zákazníky, že nemá nějaký postih nebo vůbec ještě existuje? Copak se na tuto nedotknutelnou firmu nevztahuje § 2165 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku?
Se zdvořilým přístupem jsem již firmu 4x kontaktovala, z toho mi dvakrát odpověděli tutéž zkopírovanou odpověď a po té už nereagovali.


Požadované řešení

Žádala jsem firmu o vrácení peněz za neodpovídající zboží a poškozené zboží. Když mi odpověděli, že neručí za kvalitu zboží, že čínský partner reklamaci neuznal a mám zboží odeslat do Šangaje, žádala jsem tedy bez ohledu na reklamaci, o vrácení peněz podle českého zákona, který opravňuje zboží zakoupené po internetu vrátit do 14 dnů bez udání důvodu a odstoupit tak od smlouvy. Na toto mi již nikdo neodpověděl.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2022 14:13, před 3 lety

Předně uvádíme, že společnost EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2022 10:29, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.