Počet nahlášených stížností: | 59 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Podelím sa o skúsenosť.
V obchode Výborný mobil (ich servisný partner je Servatech) som nakúpil už 2x a pôvodne som dal plné hodnotenie, pretože s objednávkou a doručenim nie je žiaden problém a všetko OK.
Avšak po skúsenosti s reklámaciou bohužial obchod nemôžem doporučiť.
Objednal som si bezdrôtové slúchadlá. Asi po mesiaci sa mi pokazilo nabíjanie, že sa občas jedno slúchadlo v krabičke nenabíjalo, prípadne sa úplne vybilo. Tak som teda poslal slúchadlá na reklamáciu s detaiolným popisom, že chyba sa prejavuje náhodne, nie vždy.
Po týždni mi reklamáciu zamietli, že v slúchadlách je ušný maz. V poriadku, slúchadlá som vyčistil (zabralo mi to 15 sekúnd, každý normálny technik by nemal problem to vyčistiť sám ako radšej posielať to poštou hore dole ale OK beriem, moja chyba).
Poslal som ich teda znova. O týždeň zamietnuté s dôvodom "Závada se neprojevila. Test nabíjania OK". To už som bol trocha vytočený, lebo hneď ako som slúchadlá vybalil tak bolo problémové slúchadlo vybité. Tzn. nedali si žiadnu námahu, rovno poslali naspäť keď sa to zdalo OK.
Urobil som screenshoty z aplikácie, že slúchadlo sa fakt nenabíja správne a poslal na dalšiu reklamáciu.
Tentokrát trvala 3 týždne a bola mi zas vrátená, že sa závada neprejavila.
Toto už bol ale čistý alibizmus, lebo nasimulovať ťo nebolo až také ťažké. A keďže som si tým bol istý tak som to natočil na video ešte pred otvorením balíku, aby som dokázal, že slúchadlo bude vybité hneď po otvorení. Presne tak sa aj stalo.
Takže som im to poslal znova aj s videom, ktoré to jasne preukazuje.
Po mesiaci mi konečne bola reklamácia uznaná (zázračne sa zrazu závada prejavila, po tom čo som mal video).
Poslali mi nové (inej farby lebo moju nemali na sklade).
Výsledná bilancia:
Doba reklamácie: skoro 3 mesiace.
Výsledok: slúchadlá v inej farbe, 270Kč minutých na poštovnom (80 mi vrátili), 4x balenie a chodenie na poštu posielať opakovane.
Ak si niečo objednáte a nepokazí sa vám to, tak obchod môžem odporučiť. Akonáhle ale máte reklamáciu, riskujete problémy, preto obchod nemôžem doporučiť :).
Nabíjanie nefunguje správne
Produkt nakoniec mi bol po namáhavej snahe nakoniec vyreklamovaný. Sťažnosť pridávam len ako informáciu pre ostatných.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.