Společnost


Františkovy Energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59041Františkova energie reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.07.2022, před 2 lety

Jarmila Lepková

Znění stížnosti

Dobrý den. Dne 8.3.2022 jsem od Františkovy energie obdržela vyúčtování za plyn v nedoplatku 13 217Kč. Nesouhlasila mi neskutečně velká spotřeba plynu, proto doporučeným dopisem a ofoceným plynoměrem žádala o vysvětlení tak velkého nedoplatku do dnešního dne jsem nedostala žádnou odpověď. Fakturu jsem nezaplatila a požadavek předal postupníkovy Rychlé řešení pohledávek Jindřicha Plachty 596/8 Praha 5. Dne 1.7.2022 jsem od věřitele obdržela 1. výzvu k zaplacení do 7 dní navýšenou na 15 187Kč. Platbu jsem 7. 7. zaplatila protože se mi pořád navyšoval úrok. Františkova energie mi loni v červnu vracela na přeplatku 7 532Kč. Od června do prosince 2021 mi vyúčtovala spotřebu 8393 m3 Plynoměr mi k 13.7. vykazuje spotřebu jen 8319 m3. Z jeho strany je to neskutečně velké obohacení. Pan Hlásný by si měl peníze vydělávat poctivou prací a ne okrádáním lidí. Já jsem důchodkyně s důchodem 16 000Kč a vydat 15 187Kč takovému podvodníkovy je trochu moc. Proto se na Vás obracím s prosbou o pomoc. Mohu Vám zaslat ofocené doklady. O Vaší pomoci zákazníkům jsem se dočetla v Břeclavském deníku rovnost v d Testu paní ředitelky Hekšové o konci energošmejdů. Děkuji za případnou pomoc.


Požadované řešení

Žádost o pomoc vůči nezodpovědnému bývalému dodavateli energií.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2022 07:51, před 2 lety

V případě, že vyúčtování není dle spotřebitele v pořádku, může spotřebitel toto vyúčtování reklamovat přímo u dodavatele energií. Pokud bude reklamace zamítnuta, může se obrátit na Energetický regulační úřad a zamítnutí této reklamace rozporovat.

V případě, že reklamace nebyla vyřízena vůbec, má spotřebitel právo na náhradu, která v případě pozdního vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu činí dle vyhlášky ERÚ č. 545/2006 Sb. 750 Kč za každý den, nejvýše 7 500 Kč.

Více informací lze zjistit na našich stránkách (např. zde: https://www.dtest.cz/clanek-7944/jak-na-reklamaci-vyuctovani-spotreby-energii) či na stránkách Energetického regulačního úřadu (např. zde: https://www.eru.cz/reklamujete-vyuctovani-u-dodavatele-energii-za-pozdni-vyrizeni-mate-narok-na-financni-nahradu).

Jestliže se spor nepodaří vyřešit smírně, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad (www.eru.cz, adresa: Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava, telefon: 564 578 666 – ústředna).

V případě potřeby se lze také obrátit na bezplatnou telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2022 10:57, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009 nebo na Energetický regulační úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.