Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Dne 8.3.2022 jsem od Františkovy energie obdržela vyúčtování za plyn v nedoplatku 13 217Kč. Nesouhlasila mi neskutečně velká spotřeba plynu, proto doporučeným dopisem a ofoceným plynoměrem žádala o vysvětlení tak velkého nedoplatku do dnešního dne jsem nedostala žádnou odpověď. Fakturu jsem nezaplatila a požadavek předal postupníkovy Rychlé řešení pohledávek Jindřicha Plachty 596/8 Praha 5. Dne 1.7.2022 jsem od věřitele obdržela 1. výzvu k zaplacení do 7 dní navýšenou na 15 187Kč. Platbu jsem 7. 7. zaplatila protože se mi pořád navyšoval úrok. Františkova energie mi loni v červnu vracela na přeplatku 7 532Kč. Od června do prosince 2021 mi vyúčtovala spotřebu 8393 m3 Plynoměr mi k 13.7. vykazuje spotřebu jen 8319 m3. Z jeho strany je to neskutečně velké obohacení. Pan Hlásný by si měl peníze vydělávat poctivou prací a ne okrádáním lidí. Já jsem důchodkyně s důchodem 16 000Kč a vydat 15 187Kč takovému podvodníkovy je trochu moc. Proto se na Vás obracím s prosbou o pomoc. Mohu Vám zaslat ofocené doklady. O Vaší pomoci zákazníkům jsem se dočetla v Břeclavském deníku rovnost v d Testu paní ředitelky Hekšové o konci energošmejdů. Děkuji za případnou pomoc.
Žádost o pomoc vůči nezodpovědnému bývalému dodavateli energií.
|
Tweet |
V případě, že vyúčtování není dle spotřebitele v pořádku, může spotřebitel toto vyúčtování reklamovat přímo u dodavatele energií. Pokud bude reklamace zamítnuta, může se obrátit na Energetický regulační úřad a zamítnutí této reklamace rozporovat.
V případě, že reklamace nebyla vyřízena vůbec, má spotřebitel právo na náhradu, která v případě pozdního vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu činí dle vyhlášky ERÚ č. 545/2006 Sb. 750 Kč za každý den, nejvýše 7 500 Kč.
Více informací lze zjistit na našich stránkách (např. zde: https://www.dtest.cz/clanek-7944/jak-na-reklamaci-vyuctovani-spotreby-energii) či na stránkách Energetického regulačního úřadu (např. zde: https://www.eru.cz/reklamujete-vyuctovani-u-dodavatele-energii-za-pozdni-vyrizeni-mate-narok-na-financni-nahradu).
Jestliže se spor nepodaří vyřešit smírně, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad (www.eru.cz, adresa: Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava, telefon: 564 578 666 – ústředna).
V případě potřeby se lze také obrátit na bezplatnou telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009 nebo na Energetický regulační úřad.