Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Koncem roku 2021 mě kontaktovala společnost Stander, že mi zašlou zdarma vzorek CBD oleje s tím, že pokud si nebudu přát zboží dále odebírat mám kontaktovat telefonicky zákaznickou linku a další odběr odhlásit a tak jsem i učinil. Zhruba dva měsíce se nedělo nic, než jsem ve schránce našel další zásilku, tentokrát i s fakturou, opět jsem kontaktoval zákaznickou linku a byl informován, že nic dalšího mi již nepřijde a zaslané zboží si mám ponechat, jako omluvu a dárek. Po cca dalších dvou měsících jsem obdržel další zásilku, opět jsem kontaktoval zákaznickou linku a opět mi bylo sděleno to samé - zasílání zrušeno a zboží je omluva a dárek od nich, tentokrát jsem i požadoval vymazání mých osobních údajů z databáze. Napsal jsem též i email s požadavkem na potvrzení bezdlužností vůči společnosti Stander, zrušení zasílání zboží a vymazání osobních údajů - odpověď byla pouze, že další zboží zasílat nebudou a mám zaplatit poštovné. Na námitku, že jsem si nic neobjednal a tudíž žádné poštovné platit nebudu a pokud jsou opačného názoru, tak ať mi prokážou, že jsem si dané zboží objednal a též i převzal, jsem už odpověď nedostal, místo toho mám ve schránce další "dárek".
CBD olej + Applecider
Zastavení dalšího zasílání a potvrzení o bezdlužnosti vůči společnosti Stander SP.z.o.o.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).
Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel doposud neprojevila zájem se k věci vyjádřit. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít, protože naše služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti.
Jelikož jde o společnost ze země v EU, může se spotřebitel obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum (https://evropskyspotrebitel.cz/kontakty). Více informací najdete na adrese www.evropskyspotrebitel.cz.