Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Zdravim,
při koupi svého golfa mi paní při podpisu smlouvy v Praze lhala do oči ohledně nějaké doplňkové služby za několik tisíc korun, že si ji musím zakoupit s autem, jinak že mi ho neprodá a potom samozřejmě že si dáváte do smlouvy že auto je úplně na odpis aby jste se vyhnuly reklamacím na skryté vady, i když auto má najeto 70tis km a všichni mi říkali, že je bez problému. A to ani nemluvím jaký problem jsem měl z Vás dostat zpět zálohu 2tis, kt jste mi neodečetli od ceny auta. Mám štěstí, že moje příbuzná je advokátka, tím pádem mi oznámila že Vaše jednání splňuje všechny znaky nekalé obchodní praktiky, klamání spotřebitele dle paragrafu 4 zákona 634/1992 o ochraně spotřebitele a Zejména paragrafu 583 zákona 89 /2012 občanského zákoníku podle kterého platí že pokud byl někdo uveden v omyl druhou stranu, je toto ujednání neplatné, takže jestli mi peníze nepošlete aspoň za to pojištění, podá na Vás podnět na Českou obchodní inspekci a k Pčr. A Vam vypíšu samozřejmě recenze na soc. sítích a na googlu.
Golf vi, 1.2 tsi
Vrácení peněz za pojištení na zabouchnutí klíču za 4tis
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu bude podmíněna koupě automobilu nebo jeho výrazná sleva, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Smažíku,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
***
Vážený pane Smažíku,
děkuji za doplnění SPZ. Vaši věc jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení a mám informaci, že z Vaší strany není evidována žádná reklamace, která by moha být řešena. Pokud chcete řešit reklamaci. je potřeba, abyste se dostavil na kteroukoli naši pobočku reklamaci sepsat.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, jak se tento případ vyvíjí a zda bylo mezi stranami dosaženo smírného vyřešení sporu.
Já jsem samozřejmě u Vás na pobočce byl a stěžoval jsem si a pořád jsem na někoho čekal a všichni si mě předávali jako horký brambor. Nikdo mi samozřejmě nedovolil sepsat reklamační sdělení? Na co si prosimvás hrajete? Jste firma s nejhořšími recenzemi a samozřejmě i v černých ovcích. To co říkám jsou fakta a na pobočce jsem strávil 2 hodiny, kdy jsem pořád na někoho čekal a jediné co jsem z vas dostal jsou aspon ty 2000Kč na rezervaci vozu.
Vážený pane Smažíku,
reklamaci je skutečně možné sepsat na kterékoli naší pobočce.
Děkuji, s pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, není možné, čekal jsem a doptával jsem se někoho na Vaší pobočce přes 1 hodinu a nikdo mi žádný formulář na sepsání nedal i když jsem o to výslovně žádal. Tímto bych ukončil jakékoliv snahy, jste prostě to co se o vás říká. Takže milá Jitko mi neříkejte že můžu u vás něco sepsat, když to není možné.
Vážený pane Smažíku,
na kterékoli pobočce je možné sepsat a podat reklamaci. Reklamační oddělení v Praze funguje od podělí do pátku 9-17 hod. V jiné časy vyřizují reklamace prodejní manageři. Není tedy možné, že by nastala situace, kdy není možné reklamaci sepsat.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.