Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.5.2022 jsem měl autonehodu – srážka se zvěří. Zdokumentováno Policií ČR a nahlášeno na infolinku UNIQA Pojišťovna, a.s. (dále Pojišťovna). Ze strany Pojišťovny stanoveny „spřízněné opravny“ a ostatní s dovětkem na zcela jinou spoluúčast než je uvedena ve smlouvě. 8 000,- CZK za „spřízněnou“, jinak 10 000,- za „ostatní“, která ale opravu mohla provést ihned po návštěvě likvidátora pojišťovny. „Preferovaná“ by započala práce až za 5 týdnů s odkazem na vytíženost a opravu na jiném voze. Z časového důvodu vybrána „ostatní“. Jedná se zde o jednoznačné a nepřípustné zvýhodňování opravce!
Opravci jsem podepsal plnou moc v zastupování při jednání s Pojišťovnou. Škoda vyčíslena na 30 730,- CZK a fakturována Pojišťovně. Za spoluúčast 10% v tomto případě min. 10 000,- CZK snížena cena z fakturace. Dále neuznána a ponížena částka o 30%, tj. 9 219,- CZK z důvodu údajného podpojištění, viz. Dopis z Pojišťovny.
Odeslána reklamace dne 02.07.2022, odpověď z Pojišťovny doručena 08.07.2022. Reklamace neuznána z důvodu nynější hodnoty vozidla, v době pojistné události 26.5.2022, na 307 000,- CZK včetně DPH. Odpověď na vyjádření Pojišťovny odeslána ještě téhož dne, tj.08.07.2022.
Smlouvu zpracovala a předložila, za Pojistitele, pro Pojišťovnu společnost ePojištění,c.z. s.r.o. – kód pojistitele 299151 (dne 01.08.2021) a Pojišťovna ji, po mé úhradě zaplacení pojistného, verifikovala a akceptovala (dne 09.08.2021). Jako souhlas zaslala pojistníkovi Smlouvu a Certifikát o uzavření pojistné Smlouvy (dne 11.08.2021). Cenu vozidla Pojišťovna ve Smlouvě nerozporovala a navíc nabídla nyní stejnou Smlouvu jako revolving i s touto rozporovanou cenou na období 05.10.2022 – 4.10.2023.
Ve vyjádření Pojišťovny je tato věta: „Pojistná částka na smlouvě 215 000 Kč s DPH. Všeobecná hodnota vozidla v době pojistné události na trhu 307 000 Kč s DPH“.
Pojišťovna uplatňuje retroaktivitu v obchodním případě z plnění z důvodu spekulativní ceny vozidla (2022), ze Smlouvy (11.08.2021), jež sama uzavřela a odmítá z tohoto důvodu finančního plnění formou snížení o 30%.
Pan M. (zpracovatel vyjádření) odmítá mluvit s pojistitelem, prý jen elektronicky (odkaz z info linky). To je v rozporu s vyjádřením: „V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat“, což je v tomto případě neuskutečnitelné.
Pozn.: Podklady uvedeny v přílohách a Smlouvě, Vyjádření pro Pojišťovnu odesílána elektronicky (jsou proto bez podpisu – elektronická stopa existuje /odeslání+potvrzený příjem/).
HAV pojištění - AUTO GO 0320 - platné od 05.10.2021
1/ Rovné řešení pro "preferované! i "nepreferované" opravny, když 8 000,-CZK zvýhodnění tak pro všechny bez rozdílu
2/ Proplacení neuznaného sníženého plnění 30% ve prospěch opravce (jinak hradí spotřebitel a zadavatel opravy)
|
Tweet |
Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojistiteli a požadovat znovu prošetření případu. Nebude-li spotřebitel se svým požadavkem úspěšný, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud.
UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně je možné využít i ostatní kontakty uvedené na webových stránkách pojišťovny www.uniqa.cz.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.