Společnost


Štefan Holub

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59094Katastrofální provedení stavebních prací Štefan Holub (Hořovičky - Rakovník)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
15.07.2022, před 2 lety

Filip Zielinský

Znění stížnosti

Na úvod: Na poptávkovém portálu jsem zadal poptávku po stavebních pracech, konkrétně se jednalo o zhotovení 3ks věnců a zdění zdiva dle projektové dokumentace. Kontaktoval mě pan Holub, že by měl o tuto práci zájem. Po několika telefonátech jsme se domluvili na celkové částce za práci 290 000 Kč a byla podepsána objednávka, kde bylo specifikováno vše. Domluvená platba - 45% po dokončení prvního věnce, 30% po dokončení 2 věnce a zbytek po celkovém dokončení a předání stavby. Již první den nástupu dělníků chtěl pan Holub zaslat zálohu 25000 Kč na armaturu do věnců. Ok, není to podle domluvy, ale zaslal jsem. Druhý den pan Holub hned ráno volá, že jeho otec vyzvedává armaturu, ale stála více a nepokryje jí již uhrazená záloha a potřebuje ještě 20000 Kč v hotovosti. To už mi bylo divné, ale OK zaplatil jsem v hotovosti 20000 Kč. Celkem jsem tedy již zaplatil 45000 Kč. Třetí den již probíhalo lití prvního věnce, kde po vylití věnce pan Holub opět kasíroval 85500 Kč v hotovosti dle původní domluvy a objednávky. Celkem jsem tedy uhradil 130500 Kč.

Průběh práce: Pan Holub jezdil svým autem Audi A6 a vozil 3-4 pochybné dělníky, prakticky nikdy nepřijel v domluvený čas. Průběh práce byl dost chaotický - NEMĚL žádné své nářadí - vše jsem mu zapůjčil (pilu, brusku, míchačku, mafla, vrtačku, hřebíky, šrouby, montážní pěnu apod) - prostě kromě kladiva a kbelíku naprosto NIC.
V den lití věnce bylo vidět, že naprosto nestíhá vše připravit a také se tak stalo, když přijel mix s betonem, tak nebylo dokončené šalování věnce a potřebné věci k lití betonu. Mix čekal 1,5 hodiny, poté se začalo.
ZDE už jsem viděl, že to bude naprostá katastrofa a bohužel byla. Po vylití věnce pan Holub kasíroval 85500 Kč, aby mohl zaplatit beton a dle domluvy v objednávce. Další práce měly pokračovat za 3 dny (po víkendu). Jelikož lití věnce probíhalo velmi neprofesionálně - zřejmě dělali poprvé, tak jsem již o víkendu odšaloval kus stavby a byl jsem v naprostém šoku!!

Problém: beton nebyl vůbec hutněný, armatura (koše) nebyla na nějakých místech provázaná vůbec nebo nesprávným způsobem, armatura nevypodložená = kouká z betonu ven, v betonu zůstali dřevěné hranoly ze šalování, špatně vyšalované pod otvory = různá výška. Věnec naprosto šišatý ve všech směrech odchylka až 10 cm!!! NAPROSTÁ KATASTROFA - potvrzeno dvěma stavebními dozory a betonárkou

Pan Holub samozřejmě za 4 dny nepřijel a jen se vymlouval, zjistil jsem, že když odjel, tak již na stavbě nenechal svůj kýbl a kladivo, které tam vždy zůstalo, tak jsem kontroloval svoje nářadí a zjistil, že navíc ukradl pilu na tvárnice a drobné nářadí. TEDY nejspíše počítal, že se už nevrátí.

Shrnutí: Pan Holub celkově dostal zaplaceno 130 500 Kč, ale na zálohu 25000 Kč, další zálohu 20000 Kč a 85500 Kč nedodal ani jeden daňový doklad - opět jen plané sliby že pošle emailem.
Provedená práce je naprostá katastrofa a navíc odcizil mé nářadí.

Doporučení: Nevěřte panu Holubovi a jeho otci a pokud uvěříte, tak v žádném případě neplaťte nic dopředu!!! O peníze přijdete a provedená práce naprostá katastrofa. Další komunikace je zbytečná = ojeb zákazníka je plánovaný od začátku.


Produkt

provedení stavebních prací, rekonstrukce RD


Požadované řešení

požadoval jsem vrácení alespoň části uhrazené zálohy ve výši 39150 Kč a dodání všech daňových dokladů


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2022 09:27, před 2 lety

Z popisu stížnosti plyne, že patrně nedošlo patrně k sepsání smlouvy o dílo ani k převzetí věci, nejspíše byla ale učiněna písemná objednávka. Spotřebitel musí zjevné vady reklamovat u zhotovitele bezodkladně po jejich zjištění a eventuálně odmítnout dílo převzít. Zjištěné zjevné vady musí být sepsány v reklamačním protokolu, příp. být obsahem reklamace díla, pokud jde o jednostranný úkon ze strany spotřebitele.

Vyřizování reklamace nesmí trvat déle než 30 kalendářních dnů. Podnikatel musí o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu stavby a potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Dohodnete-li se s podnikatelem na lhůtě delší, pak musí být reklamace vyřízena do konce prodloužené lhůty.
Lhůta běží od okamžiku uplatnění reklamace. Následující den potom, co spotřebitel reklamaci uplatnil, je prvním dnem 30denní lhůty.

Reklamace se považuje za vyřízenou, jestliže podnikatel informuje spotřebitele, že je reklamace vyřízena a jakým způsobem se tak stalo, nejpozději 30. den od uplatnění reklamace, nebyla-li lhůta prodloužena.

Pokud podnikatel nevyřídí oprávněnou reklamaci spotřebitele v zákonné 30denní či dohodnuté prodloužené lhůtě, považuje se to za podstatné porušení smlouvy. To pro spotřebitele znamená, že již nemusí čekat, jestli podnikatel vadu odstraní, ale může požadovat přiměřenou slevu z ceny stavby, nebo od smlouvy odstoupit.

Reklamace je nevyřízená nejen v případě, kdy se nepodaří vadu včas odstranit, ale také, když podnikatel v 30denní či prodloužené lhůtě nevyrozumí spotřebitele o tom, že reklamace je vyřízená.
Jestliže stavba nebyla provedena podle smlouvy, může spotřebitel po podnikateli požadovat v závislosti na charakteru vady buď odstranění vad, přiměřenou slevu z ceny, dodání toho, co chybí, anebo odstoupení od smlouvy. Je možné požadovat náhradní provedení za podmínky, že to vadné lze podnikateli vrátit. Obstaral-li podnikatel materiál na stavbu, odpovídá za jeho vady jako prodávající.

Podnikatel je povinen spotřebitele o právech z vadně zhotoveného díla řádně informovat.
Podle § 2625 může objednatel v případě, že je cena určena s odkazem na skutečný rozsah práce a její hodnotu nebo na hodnotu použitých věcí a výši dalších nákladů, požádat zhotovitele o vyúčtování dosavadního postup prací, jakož i na vynaložené náklady.

Pokud se spotřebitel nedomáhal práv z vadného plnění bez zbytečného odkladu nebo zamítl-li podnikatel reklamaci, doporučujeme obrátit se na advokáta zabývajícím se spotřebitelskými spory, kterého lze vyhledat např. na https://www.dtest.cz/advokati.

S ohledem na skutkový stav věci doporučujeme také zvážit kontaktování Policie ČR, neboť dle popisu mohlo dojít k naplnění skutkových stavů několika trestných činů.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2022 11:55, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.