Společnost


BORS Holding s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59111Nedbalý řidič

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.07.2022, před 2 lety

Nikita Jaroš

Znění stížnosti

Dobrý den,
Včera v 22:35 jsem jela autobusem s kamarádkami z autobusového nádraží v Brně (Zvonařka) do Mikulova. Při výjezdu z Pohořelic pan řidič přehlídl retardér a prudce po něm přejel vysokou rychlostí, což způsobilo že já, která seděla v poslední řadě uprostřed, jsem nadskočila a spadla na podlahu a bouchla se do hlavy. Mé kamarádky si pouze bouchly do hlavy. Jelikož se držely sedaček. Já, jelikož seděla v uličce, jsem neměla čeho se držet. Taková situace mohla skončit hůř, kdyby na mém místě sedělo malé dítě či starší člověk. Chápu, zě nikdo neni perfektní řidič a že jsme jen lidé a děláme chyby, řidič se přesto alespoň mohl omluvit či se zeptat jestli jsme v pořádku. Ze začátku jsme se tomu smály, protože jsme byly v šoku. Teď mě bolí ale hodně hlava a bez prášku na bolest jsem nemohla usnout a bolí mě kostrč.
Děkuji předem za odpověď,
Jaroš Nikita.


Požadované řešení

Řešení je na společnosti Bors. Mým cílem je upozornit na tuhle událost, aby někteřil řidiči autobusů více dbali na bezpečnost cestujících.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2022 11:19, před 2 lety

Kdo provozuje dopravu, nahradí spotřebiteli újmu, která má původ ve zvláštní povaze tohoto provozu (§ 2927 občanského zákoníku). Nutné předpoklady pro úspěšné uplatnění nároku na náhradu újmy jsou v zásadě tři:

1) zvláštní povaha provozu, který vyvolal újmu,
2) způsobená újma a
3) příčinná souvislost mezi nimi

1)
Nutným předpokladem je, aby se vždy jednalo o povahu provozu, která bude objektivně způsobilá vyvolat újmu. Zvláštní povaha je dána např. u újmy způsobené mimořádně silným trhnutím vozu, v jehož důsledku upadne cestující (tento případ).

2)
Způsobenou újmu je nutné prokázat, k tomu slouží nejlépe lékařská zpráva. Míra poranění není určující pro to, zda existuje odpovědnost, nebo ne. Míra poranění je určující maximálně pro výši odškodnění.

3)
Způsobená újma musí mít příčinu v mimořádně silném trhnutí vozu, což je rovněž nutné prokázat. K tomu slouží nejlépe výpovědi očitých svědků události.


Újmu je vhodné vymáhat po provozovateli, resp. přepravci. Odmítne-li přepravce spor řešit smírně, je nutné náhradu za újmu vymáhat soudní cestou. Další možností je kontaktovat ADR České obchodní inspekce, které řeší mimosoudně spory spotřebitelů a podnikatelů, které spadají do jeho působnosti. Více informací o tomto mimosoudním řešení sporů najdete na www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2022 12:08, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.