Počet nahlášených stížností: | 153 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přeji hezký den. Moje stížnost se týká jakési společnosti BuzzMobi. V pátek dne 15.07.2022 jsem na fb klikla na titulek článku, který mě zajímal a místo toho, aby se mi zobrazil požadovaný článek, okamžitě mi přišla SMS, že mi bylo strženo společností O2 99,00 CZK předplatné pro Buzzmobi a dále mi přišla další SMS od NTH, že jsem si aktivovala předplatné Buzzmobi za cenu 99,00 CZK měsíčně. Byla tam také možnost, registraci okamžitě zrušit. To jsem udělala. Nicméně dosud jsem nedostala žádnou zprávu ani potvrzení, že moje registrace byla zrušena. Podávám tedy stížnost jak na společnost Buzzmobi, tak na společnost O2, která okamžitě strhne peníze svému klientovi, aniž by se ho na cokoli zeptala. Ilona Štěpničková
neznám
Vyhledala jsem si na internetu mnoho stížností podobně postižených lidí, jako já. Navrhuji podat hromadnou žalobu jak na společnost O2 tak na společnost Buzzmobi za podvodné jednání.
|
Tweet |
Spotřebitel může kontaktovat svého operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Operátor je však pouze zprostředkovatelem, reklamaci je tak nutné podat přímo u společnosti, která předplatné inkasovala.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou si spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří bez dalšího mezi zakázané obchodní praktiky, a to dle Přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms
V požadovaném řešení uvádí spotřebitel podání hromadné žaloby. To bohužel doposud není naším právním řádem umožněno. Pokud by spotřebitel takovouto možnost uvítal, může podpořit naší iniciativu #ZaHromadnéŽaloby, která se pokouší na problém chybějící právní úpravy opakovaně upozorňovat. Více naleznete na https://www.dtest.cz/kampane/za-hromadne-zaloby/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.