Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Mám smlouvu o dodávkách plynu a el.energie s firmou Rodinná energie Litomyšl. Měsíční zálohy platím přes SIPO.
Naprosto neočekávaně mi v dubnu 2022 byla sražena záloha na plyn v e výši 2600 Kč firmou Elgas, přestože s ní nemám uzavřenu žádnou smlouvu a její jméno mi bylo naprosto neznámé.
Na emailovou korespondenci firma nereaguje, případné telefony rovněž nepřebírá.
Žádám o vrácení tohoto neoprávněně vybraného poplatku na konto
Děkuji za pomoc.
Vrácení neoprávněné zálohy na plyn na účet č. 123 031 093/0800
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Jestliže si společnost skutečně strhla platbu, aniž by existoval jakýkoliv závazek, který by založil právní důvod pro inkaso, jednala protiprávně.
Spotřebitel může v případě potřeby kontaktovat také Energetický regulační úřad (kontakty zde: https://www.eru.cz/kontakty), který vykonává dozorovou činnost v oblasti energetiky.
Spotřebitelka nás informovala, že stížnost byla vyřešena vrácením částky 2600 Kč za měsíc duben. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.