Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#59138Neuznána reklamace - prodejce přestal komunikovat

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.07.2022, před 3 lety

Lukáš Hájek

Znění stížnosti

Dobrý den,
V Mountfieldu jsem si v akci 31.1.2022 koupil drahou nafukovací vířivku PureSpa DeLuxe HWS 800 za 28 039 Kč, kterou jsem měl uschovanou v originálním balení v garáži. V květnu za teplého počasí jsem jí rozbalil, nafouknul a pak jsem zjistil, že z ní uniká vzduch a musí se několikrát denně nafukovat, jinak nelze používat, protože se vyleje voda ven.
Tuto vířivku jsem odvezl do servisu Mountfieldu na Praze Černý most a reklamace mi byla 20.5.2022 zamítnutá z důvodu, že se nejedná o výrobní vadu, ale mojí chybu a mechanické poškození s čímž nesouhlasím, jelikož jsem vířivku použil poprvé a dle návodu.
Jel jsem proto do servisu a podal k tomu odvolání, které mi bylo zamítnuto bez jakýchkoliv důkazů.
Po několika emailech mi manažér servisu pan L.L. stále tvrdí, že se nejedná o výrobní vadu a je v ní díra a že si mám vířivku odvést a sám nechat někde zalepit. Už se tím nechce dále zabývat.
Pan manažér se mnou přestal komunikovat a ani neodpověděl na žádost o pořízení fotodokumentace.
Infolinka Mountfield mi nechce dát telefonní kontakt a pouze mi jen slibuje, že mi někdo možná zavolá, což se nikdy nestalo.
Toto trvá již 3 týdny a stále se nic neděje a vířivka je stále u nich v servisu bez jakékoliv zpětné vazby.
Nevím co s tím a proto se obracím na vás.


Produkt

NAFUKOVACÍ VÍŘIVKA PURESPA DELUXE HWS 800 (KÓD: 3VAN0109)


Požadované řešení

Oprava a nebo výměna zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2022 09:42, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2022 12:39, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.