Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
prosím o pomoc. Odstoupil jsem od smlouvy a vrátil brusku, akumulátory, nabíječku, vrtáky a kolíkovací přípravek. Vše jsem poslal na reklamační oddělení do Prahy kromě kolíkovacího přípravku, který jsem do balíku zapomněl dát (zjistil jsem až později). Zaměstnanec alzy bez mého vědomí a souhlasu stornoval vrácení zboží kterou jsem si vytvořil online (AVRA22589145) a zadal novou vratku. Kdyby vratku nestornovaly tak to v systému/ na profilu ukazuje že jsem zboží ještě nedodal. Teď mi alza umožňuje odstoupit od smlouvy, ale s tím, že mi odečte 10% z ceny což je absurdní. Je někde v zákonu dané do kdy musím výrobek prodejci donést nebo poslat? Děkuji, Plachý
Odstoupení od smlouvy/vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval. Není tedy možné odmítnout odstoupení od smlouvy s tím, že nebylo dosud vráceno veškeré zboží, prodejce může pouze pozdržet vrácení kupní ceny do doby, než k vrácení zboží dojde.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu.
Vrácení vrtáků bylo vyřízeno dobropisem - vrácením peněz. Co se týče druhého produktu, jelikož nebyla splněna zákonná lhůta pro vrácení zboží, není možné reklamaci nyní uznat. Zařízení bylo možné odeslat neprodleně po zjištění neodeslání.
Je mi to líto, ale v této záležitosti trváme na předchozím vyjádření.
Děkuji za pochopení a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky
Děkujeme za součinnost.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele a žádáme jej o potvrzení vrácení peněz a případné vyjádření k pozdnímu dodání dalšího vráceného zboží.
Co se týká pozdního odstoupení od smlouvy, upozorňujeme, že spotřebitel nemusí zboží do 14 dnů od převzetí vrátit - postačí, když o tomto úmyslu podnikatele informuje. Zboží je poté však nutné vrátit bez zbytečného odkladu, přičemž je zákonem stanovena lhůta 14 dnů od odstoupení od smlouvy (§ 1831 odst. 1 občanského zákoníku), ve které je nutné zboží odeslat. Jestliže spotřebitel zboží nezaslal ani v této lhůtě, opravdu nemá nárok na zákonné odstoupení od smlouvy.
V profilu jsem zadal odstoupení obou produktů tedy vrtáků a kolikovacího přípravku. Do balíku jsem kolíkovací přípravek zapomněl dát. Poté jsem alzu kontaktoval. Nic méně vratku bez mého vědomí stornovali a založili novou bez kolikovacky, dle mého názoru by tohle neměli jen tak sami od sebe dělat! Alza mi umožnila odstoupit od smlouvy, ale vzala si 10% z ceny, ve výsledku to dělá cca 40Kč takže to nemá cenu řešit. Šlo mi jen o princip. Peníze mi přišli. Plachý
Dobrý den,
obě reklamace byly vyřízeny ku prospěchu zákazníka, dle jeho přání. V této souvislosti již nemáme co více sdělit.
Děkuji za pochopení a přeji hezký zbytek dne, Kateřina - Alza.cz, Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme stranám za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené tvrzení společnosti potvrdit a stížnost uzavřít.
Ano, bylo mi umožněno odstoupit. U kolíkovacího přípravku si Alza strhla 10%
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu. Pokud je případ ze strany zákazníka v pořádku, prosíme o uzavření.
Děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.