Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Poslala jsem dle vzoru zabalený funkční pletací stroj.Příjemce balík převzal jelikož nebyl z vnější poškozen,obal byl karton a přebalen vrstvami folie.Po rozbalení je prasklá krytka loží,narušená páčka k posuvu a uvolněné kolečko posuvu.Reklamaci jsem podala s podezřením,že balík utrpěl náraz.Společnost si vyžádala zápis o škodě, doklad o pořízení věci, popis a fotodokumentaci zabalení zevnitř i zvenku,fota stroje a poškození.Výsledek je zamítnutí s tím, že nebyl sepsán Škodový zápis a nebylo vnější poškození. Jelikož mi zboží balil odborník nemohlo dojít k poškození "normální" přepravou, muselo dojít k pádu nebo nárazu a otřesem došlo k poškození uvnitř.
Přeprava pletacího stroje Veritas.
Požadovala jsem náhradu škody za zničené zboží a přepravu. Zboží bylo v perfektním stavu, nyní není funkční, opravu zajistit nelze, součástky se již nevyrábí.
|
Tweet |
Podle 2478 občanského zákoníku nahradí zasílatel škodu, která při obstarávání přepravy na věci vznikla, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit. Toto ustanovení je dispozitivní, nicméně podle § 2898 se nepřihlíží k ujednáním, která předem vylučují povinnost k náhradě újmy způsobené úmyslně nebo z hrubé nedbalosti. Společnost v obchodních podmínkách uvádí, že "Při neporušeném balení zásilky neodpovídá GLS za mechanické, elektrické, nebo elektronické poškození obsahu i když vnitřní balení zásilky bylo dostatečné." Takové ujednání odpovědnost společnosti zcela vylučuje, což s ohledem na zmíněný § 2898 není přípustné. Jestliže je tedy příkazce s to prokázat alespoň hrubou nedbalost ze strany společnosti, odpovídá společnost za vzniklou škodu.
Podle obchodních podmínek společnosti se zápis o škodě sepisuje v případě škody zjevné při doručení. V případě škody, která není při doručení zjevná, se nárok uplatňuje v písemné formě do 3 pracovních dnů od doručení nebo vrácení zásilky a nevyžaduje se podání na formuláři pro zápis o škodě.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.