Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.7.2022 me mamce přišla SMS od 02 - "vaše platba 299,- Kč Kč pro ESR Live za Game Service CFM právě v pořádku proběhla. Žádnou platbu nikde nezadala a ani u 02 neprovedla žádné nastavení, aby za ni prováděli nějaké platby. Jak je tedy možné, že mi byly peníze sraženy ? Jak pozadat o vraceni penez?
Žádám o zrušení předplatného, které si mamka neobjednala a o vrácení peněz!
|
Tweet |
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Jestliže službu ani nedodal, patrně není právní důvod k požadování platby a jednalo by se o bezdůvodné obohacení, které je podnikatel povinen vrátit.
Spotřebitel taktéž může požádat operátora o zablokování těchto plateb.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Kypru, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v smírného řešení sporů obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.