Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den asi před rokem jsem se zaregistroval na seznamce Žhavé noci a dostal nabídku na VIP členství tak jsem to chtěl využít ale můj účet transakcí neschválil a tak jsem to nechal být a už je to tak osm měsíců co mi píšou na email od Auer witte Thiel..... první tři měsíce jsem to ignoroval protože správy pořád chodili do spamu ale potom jsem se o to začal zajímat a tak jsem jim napsal.....zarazilo mě že ze začátku psali anglicky a pak mi napsali český a pak zase anglicky což mě úplně zarazilo a nevím co si mám o tom myslet ale pak mi přišel e-mail kde měli odkaz k platbě za právníky atd.... že jím mám zaplatit 73EUR tak jsem to zaplatil protože mi tam psali že když to zaplatím tak mi dají pokoj ale hned jak jsem to zaplatil tak mi přišel e-mail že chtějí 91EUR a úplně mě to zarazilo tak jsem jim napsal že žádám okamžité vysvětlení ohledně toho a celí měsíc se neozvali a pak mi přišel e-mail že jestli okamžitě nezaplatím tak to dají k soudu na projednání zkrs exekuci.......všechny tyto emailu mám zaarchivovane ale potřebuju poradit jestli to mám zaplatit a nebo jestli mám počkat na soud??????? Tohle mi přišlo dnes
Vázený pane Vym�øtal,
bereme na zřetel Váš dopis a dovolujeme si zaujmout následující stanovisko:
Zaregistrovali jste u naší mandantky zkušební nabídku. Tato zkušební nabídka se prodlužuje,
pokud během zkušební doby nedojde naší mandantce výpověď. Naše mandantka od Vás žádnou
platnou výpověď neobdržela, takže Vámi zvolená nabídka se prodloužila k plnému přístupu.
Na toto automatické prodloužení jste byli při zadávání svých osobních dat výslovně
upozorněni. Příslušná klauzule o prodloužení platnosti se nachází přímo pod zadávací maskou.
Kromě toho jste byli o prodloužení nabídky k plnému přístupu zevrubně poučeni ve Všeobecných
obchodních podmínkách. A konečně jste také potvrdili, že jste Všeobecné obchodní podmínky četli.
Z tohoto důvodu nemůžeme Vaši námitku akceptovat. Proto Vám doporučujeme, aby byla záležitost
přivedena ke konci, abyste dosavadní pohledávku ve výši 91,12 EUR uhradili během 7 dnů po o
bdržení tohoto dopisu.
Pro Vaši platbu bankovním převodem jsme níže shrnuli základní údaje:
Majitel účtu: Auer Witte Thiel
Banka: Postbank (Giro)
IBAN: DE76 7001 0080 0005 2018 07
BIC: PBNKDEFFXXX
Částka: 91,12 EUR
Věc: 35622178873
Doufáme, že úhradu ve lhůtě provedete, abychom nebyli nuceni své mandantce doporučit uplatnit
pohledávku soudní cestou. Po obdržení dlužné částky spis odložíme.
S přátelským pozdravem
Auer Witte Thiel
Advokáti
Bayerstraße 27
D-80335 Mnichov
E-mail: kolekce@auerwittethiel.com
Fax: +49 (0)89/ 59 06 83 145
Bankovní spojení:
Německo: Postbank (Giro)
IBAN: DE76 7001 0080 0005 2018 07; BIC: PBNKDEFFXXX
Děkuji předem za odpověď Vymětal
Aby mě společnost už přestala obtěžovat a vyhrožovat protože když neproběhla platba tak jsem si nic nekoupil tak proč bych měl platit za něco co jsem ani nedostal
|
Tweet |
Pokud po spotřebiteli společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí také prokázat, že dluh vůči společnosti skutečně existuje. Vymáhá-li společnost tento dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
V případě, že by společnost chtěla údajný dluh vymoci, rozhodnout o něm by mohl pouze soud. Dle nám dostupných informací však společnosti provozující internetové seznamky doposud po spotřebitelích údajné dluhy vymáhají pouze skrze nátlak inkasních agentur.
Sporný dluh vznikl nejspíše na základě tzv. automatické prolongace. Zda bylo dané ujednání sjednáno platně může posoudit pouze soud. My můžeme pouze dodat, že ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013. Pro předcházení obtěžování ze strany pochybných seznamovacích portálů lze doporučit výpověď členství a zrušení předplatného, a to prostřednictvím kontaktního e-mailu nebo formuláře uvedeného v obchodních podmínkách služby.
Vzhledem k tomu, že skutkový stav známe jen ze strany spotřebitele, nemůžeme oprávněnost vymáhání hodnotit. Zároveň nejsme ani oprávněni žalovat, neboť nejsme aktivně legitimováni (to jsou poškození spotřebitelé). To by se však mohlo změnit s institutem "hromadných žalob", více lze nalézt např. zde: https://www.dtest.cz/kampane/za-hromadne-zaloby/.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.