Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 9.7.2022 jsem si zakoupil vůz pro mne celkem vysoké hodnoty u společnosti AutoESA a.s. Při této koupi mi nabídli v rámci šetření mého času i přepis. Zaplatil jsem požadovanou částku a odjel. Další týden ve středu mi poštou přišel velký technický průkaz, abych mohl zajet na evidenční kontrolu a zaslat ho zpět k přepisu. To vše jsem chtěl stihnout, aby technický průkaz obdrželi do pátku zpět, aby se vše stihlo zařídit v 10ti denní lhůtě stanovené na přepis. Přijel jsem z práce, vyndal jsem techničák z obálky a spěchal jsem na STK. Jak nemile jsem byl překvapen, když jsem evidenční kontrolou neprošel s automobilem v hodnotě 450 000 Kč. Auto stojí na kolech jiného rozměru a není to zapsané v TP a není k nim ani atest, abych si tohle mohl sám zařídit. Zajel jsem ihned na pobočku kde jsem vůz zakoupil a manažer se mi přímo vysmál do očí, že jsem si to měl zkontrolovat v techničáku než jsem na výše zmiňovanou kontrolu odjel. Tak jednak jsem po celou dobu neměl techničák u sebe a ten den, kdy mi poštou přišel, z časového důvodu jsem spěchal na STK a opravdu mi ani nenapadlo u tak drahého vozu tohle kontrolovat. Druhá sada kol, která byla součástí tohoto vozu je hrubě pod požadovaným limitem hloubky dezénu, takže ani s těmito bych neměl odvahu jet na STK a opět přijít o částku 500 Kč. Manažer pobočky mi řekl, abych napsal reklamaci a požadoval zařídit aspoň zápis do technického průkazu a mohl na těchto kolech jezdit. Toto jsem učinil a poprosil i o vrácení částky určené k přepisu vozu, jelikož se to časově protahuje a budu nucen stejně si přepis zařídit sám. Dnes jsem dostal odpověď z reklamačního oddělení a o této věci ani zmínka a co se týče kol, prý ... K této reklamaci si Vám dovolujeme sdělit, že uvedený vůz VW Golf byl v naší společnosti zakoupen dne
9.7.2022 jako použitý, na základě kupní smlouvy 1345325. Součástí této Smlouvy je také Protokol o stavu
vozu (dále PSV), se kterým jste byl v okamžiku prodeje seznámen.... Nikdo mě s ničím neseznamoval, kdyby mi řekli, že nejsou kola zapsána v techničáku, určitě bych se nevydal na STK. Tak jsem si vlastně koupil vůz bez kol. Takže ......Vaše reklamace nebyla vyhodnocena reklamačním oddělením jako důvodná pro přijetí odpovědnosti naší
společnosti za vadné plnění uvedené Kupní smlouvy....Takže o penězích mnou požadovaných za nevykonanou službu ani zmínka a též jsem měl prosbu aspoň slevit z ceny prodeje auta, abych si mohl koupit jiná kola nebo si sehnat atest. Moc vás prosím o přešetření této situace.¨
Děkuji za odpověď.
Röhrich.
Vrátit 500 Kč za neúspěšnou evidenční kontrolu, za neuskutečněný přepis 1.900 Kč, sehnat atest na kola, na kterých mi byl vůz prodán nebo dodat kola podobná těm, na kterých jsem ho zakoupil a nebo dodatečnou slevu.
|
Tweet |
Jestliže se společnost zavázala zajistit přeregistraci vozidla a učinila to takovým způsobem (údaje v technickém průkazu neodpovídaly skutečnému stavu), že spotřebiteli vznikla škoda, lze po ní náhradu této škody požadovat (§ 2913 občanského zákoníku).
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. V daném případě se prodejce hodlá vyvázat z odpovědnosti za vadné plnění poukazem na smlouvu a protokol o stavu vozu. Přiměřeným reklamačním nárokem je v případě uznané reklamace dle našeho názoru sleva v rozsahu, v jakém by prodejce prodal daný vůz bez kol a/nebo dodání atestovaných kol v přiměřené lhůtě.
Pokud autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou a toto jeho rozhodnutí je konečné, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou kupní smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.