Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#5921Neuznaná reklamace, spodní vestavba dřezu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 9 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.02.2015, před 10 lety

Jaromír Němec

Znění stížnosti

V Ikee jsme si pořídili kuchyň vč.kamenné pracovní desky.Jako součást desky jsme požadovali kamenný dřez pro spodní vestavbu. Pracovník ikea nám ukázal jak bude spodní vestavba dřezu vypadat a to na ukázce, kterou měli vystavenou.Ukázka byla nikoliv s kamenným dřezem ale s nerezovým. Každopádně nám bylo prezentováno, že takto bude vestavba vypadat. Souhlasili jsme a objednávku podepsali.Když desku přijeli namontovat, tak spodní vestavba dřezu vypadala jinak než jak nám bylo prezentováno: mezi deskou a dřezem je okraj o kterém se nám nikdo nezmínil.V tomto okraji se zachytávají nečistoty a zcela tak mizí funkčnost celé spodní vestavby.Naší reklamaci Ikea zamítla s tím, že: „technicky nebylo možné dřez namontovat jinak a že jsme podepsali objednávku, kde jsme podpisem potvrdili seznámení s podmínkami“. Tyto podmínky však už dále specifikované v objednávce nejsou,vycházeli jsme tedy z toho co nám prezentoval pracovník Ikea. Závěr Ikei je, že: “nenastala výrobní chyba ani chyba v objednávce“.


Produkt

reklamace_408_2204428, pracovní kamenná deska PERSONLIG, dřez HALLVIKEN


Požadované řešení

Požadujeme spodní vestavbu bez okraje, tedy nápravu, pokud to technicky opravdu nelze, pak bychom rádi odstoupili od smlouvy a dostali zpět peníze. Pokud bychom předem věděli, že takto bude vestavba vypadat, nikdy bychom objednávku nepodepsali a kamennou desku si objednali někde jinde.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.3.2015 12:31, před 10 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Nesplňuje-li zboží výše uvedené, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2015 15:43, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.