Společnost


General Energy a.s.

Počet nahlášených stížností:40
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#592174měsíce po ukončení smlouvy nedodaná faktura za elektřinu včetně přeplatku z předešlé fakturace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.07.2022, před 3 lety

Marcela Pěčová

Znění stížnosti

Už nevím,na koho se obrátit,tak zkusím popsat svůj problém tady.
V únoru 2022 jsem ukončila smlouvu na dodávku elektřiny a do dnešního dne 20.7.nemám vyúčtování.Mám tam i přeplatek z loňské fakturace,který ,nevím proč, se nepošle,tak jak to dělají ostatní firmy,hned na účet a ne až za rok!!!Dovolat se nelze,protože slibované,ozveme se vám,u vás prostě neplatí.Na mé emaily mi bylo sděleno,že jsou technické problémy ve fakturačním odd. a pak následovala změna DPH-4 měsíce!!!!!???Proboha kdo to tam řídí!Jsem zvědavá,jestli se mi po téhle zprávě někdo ozve.Moc naděje si nedělám.Myslím,že ve smlouvě jsou jasně dané podmínky vypořádání po ukončení smlouvy,takže jedině právní cestou?To je opravdu smutný,takhle se domáhat běžných záležitostí.Pěčová


Produkt

Faktura za elektřinu,zákaznické č.6000021775


Požadované řešení

Dodat fakturu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2022 21:06, před 3 lety

Pokud spotřebiteli nebyl přeplatek vyplacen včas, měl by uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.

Pokud společnost nevyplatí přeplatky v řádném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.

Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2022 16:15, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.