Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 1.6.2022 jsem si objednal za 297,-kč 1x Mystery Box. Platba předem na účet. Potvrzení objednávky přišlo téměř okamžitě jako u jiných eshopů. Bohužel pro mě jsem nečetl obsah objednávky, takže jsem si nevšiml, že se zavazuji k VIP členství a strhli mi tak sami platbu 249,-kč z účtu po 48hod. od objednání a pak dalších 14dní stejnou částku, než jsem si toho všiml a členství jsem zrušil. Bylo mi hned jasné, že jsem naletěl podvodníkům. Dnes je 21.7.2022 a balík s Mystery Box mi stále nepřišel a nikdo mě ani nekontaktoval.
Mystery Box, skryté placené členství VIP
Rád bych vrácení peněz. Chtěl bych varovat před tímto eshopem co nejvíce lidí. Mají lživé reklamy, lživé recenze. Pokud si přečtete obsah přijetí objednávky na mail, zjistíte, že si objednáváte skrytě VIP členství a přicházíte tak o další peníze, které zákazníkovi pravidelně strhávají z účtu bez jeho vědomí.
|
Tweet |
Společnost může účtovat platby spotřebitelům pouze v případě, že k tomu má právní důvod. Typickým důvodem je např. uzavření smlouvy. Bez platného důvodu společnost není oprávněna účtovat si částku a pokud tak učiní, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pokud by se jednalo v daném případě o platbu za členství v klubu prodejce, je vhodné toto členství co nejdříve zrušit. Poté může spotřebitel z důvodu předběžné opatrnosti rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
U zmíněných stránek není možné zjistit provozovatele. Stránka je řazená mezi rizikové e-shopy i podle České obchodní inspekce (https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/). Spotřebitelům důrazně doporučujeme nakupovat na ověřených e-shopech a vyvarovat se pochybným s vidinou levného nákupu.
Protože není možné zjistit provozovatele a ČOI již o stránkách ví, je možné ji kontaktovat, avšak s největší pravděpodobností nebude možné zahájit mimosoudní řešení sporu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.