Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Již týden opakovaně žádám o vrácení poštovného za neodeslaný balík, ale nikdo ještě nebyl schopný aspoň zareagovat na mé opakované emaily s touto žádostí!
Vrátit peníze za poštovné neodeslaného balíku
|
Tweet |
Z popisu stížnosti není zřejmé, zda s přepravní společností uzavírala smlouvu o přepravě spotřebitelka, či zda se jedná o poštovné v rámci odstoupení od smlouvy s prodejcem, u kterého došlo k odstoupení od smlouvy před odesláním zboží dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Prodávající má povinnost spotřebiteli dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí všechny peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se ohledně části plnění, které nebylo vráceno, v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle ustanovení § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Pokud v řešené věci nedošlo k odstoupení ve lhůtě 14 dnů ve smyslu ustanovení § 1829 občanského zákoníku, ale došlo k reklamaci služeb ve smyslu ustanovení § 2169 občanského zákoníku, přičemž mezi stranami bylo dohodnuto, že k vyřízení reklamace dojde odstoupením od smlouvy, platí výše uvedené obdobně. Spotřebitelka má tedy nárok na vrácení poštovného v plném rozsahu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.