Společnost


OKNOSTYL group s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59239Neprovedená výměna oken a neúměrná faktura za prostoj.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2022, před 2 lety

Dominika Davidová

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 24.6.2022 a 25.6.22 mi Vaši pracovníci měli vyměnit okna v Rychnově na Moravě. Tato výměna se neuskutečnila. Navíc mi byla vystavena neúměrná faktura za prostoj. Ráda bych touto cestou, požádala o nápravu. Přiblížím veškeré skutečnosti.
Dne 20.6.2022 mi pracovník Oknostylu volal, že dojde k datu 24.6. a 25.6 k výměně oken, po vzájemném odsouhlasení jsem požádala pana Punčocháře, který mi dům hlídá, jelikož tam já osobně nebydlím, a ani v jeho blízkosti a navíc tou dobou jsem byla po vážném úrazu, takže jsem ani nebyla schopna si zajistit sama, aby mi zajistil přístup ke všem oknům, a u oken kde byly překážky, cca 5ks, aby je odstranil. Tak bylo dohodnuto a já s tím počítala, brala tedy jako vyřešeno. Bohužel, dne 24.6.2022 jsem musela podstoupit operaci, bohužel den, kdy měla proběhnout výměna, nemohla jsem to nijak ovlivnit, na pokoji mě vyzvedli přibližně kolem sedmé ráno, vrátili mě ze sálu kolem 10h. čas nevím přesně, jelikož jsem při sobě nic neměla a minimálně ještě chvíli mi trvalo, zcela se probrat a kouknout na mobilní telefon. Jak jsem se konečně podívala na telefon měla jsem spoustu zmeškaných hovorů, od Pana Procházky, také sms, že pokud okna nebudou připravené do 10h, firma odjíždí. Volala jsem ihned zpět, jelikož jsem netušila co se děje, nastala bohužel věc taková, že mi člověk, se kterým byla dohoda, tak okna nepřipravil, pořád se ale jednalo o 5 oken z 16 celkem, takže klidně mohli pracovníci vyměnit zbytek, ale to se i tak nestalo, skutečně byly pryč. Vysvětlila jsem panu Procházkovi okolnosti a snažila se domluvit zda, když to ještě rychle někdo vyklidí, zda by byla montáž možná, sdělil mi, že určitě ne, že už jsou již dávno na jiné zakázce, zcela určitě to bylo kolem 11h nejpozději, dalo by se dohledat z výpisu hovoru. Ptala jsem se tedy , zda by to bylo možné druhý den, kdy ještě byla plánovaná montáž, i to mi bylo sděleno, že není možné. Pro mě tímto momentem nastal vážný problém, jelikož se nyní dům kompletně rekonstruuje a na domě byl šedý polystyrén náchylný ke slunci, a už tak se čekalo než se okna vymění přibližně 3 týdny, další čekání až na půlku července, jak mi bylo sděleno nebylo tedy možné. Sdělil mi tedy můj stavby vedoucí, že ty okna zapraví sám, když mu je tam předají. Volal jsem zpět panu Procházkovi, zda by to bylo možné, sdělil mi, že ano, ale že to musím potvrdit sms, a že si zaplatím prostoj, při otázce jaká to bude výše mi sdělil, že to neví. Jelikož jsem měla stanoveno 18 tis. za práce na dva dny, ani v duchu mě nenapadlo, že zaplatím 15 tis. celkem za prostoj s dopravou, kdyby mi to někdo sdělil, pak bych tedy odmítla a řešila bych, proč tedy firma nevyměnila zbylý počet, který přístupný byl . Chtěla jsem vše vyřešit v klidu, jelikož si uvědomuji svůj podíl viny, dům je teď v rekonstrukci a vypadá to tam jak vypadá, uvědomovala jsem si, že je pěvně dáno mít okna vyklizené, takže jsem nechtěla dělat problémy, ale po té co mě přišlo vyúčtování že zaplatím 15 tis. to mě teda nepřišlo v pořádku a a ani lidské vzhledem okolnostem, i po tom všem co jsem situaci vysvětlila. Řešila jsem to s pánem z reklamace domluvili jsme si, že mi zavolá, vykašlal se na mě, volala jsem panu Procházkovi, ten mi lhal do telefonu o tom jak prostoj byl od 6h do 14h. Jenže pokud jeli z Kuřimi a v 9 byly v Rychnově, určitě netrvá cesta 3h, my ji jezdíme z Veverských Knínic 1,30h a to je Kuřim rozhodně blíže. Navíc si cestu započítává jako prostoj, přitom to už mám zaplaceno v dopravě, tak jako dovoz oken po druhé. Dále nemohl mít prostoj do 14h, jak mi do telefonu lživě tvrdil, když kolem 11 mi sám sdělil, že už je jinde na jiné zakázce. Dál se semnou o tom nechtěl bavit.
Já Vás tímto žádám, já osobně jsem u Vaši společnosti provedla realizaci celkem 2x, teď by to bylo po 3, nikdy problém nebyl, můj manžel také od Vaši společnosti, objednával zakázku přímo na domě kde bydlíme, také bez problému, nadále by jsme Vaši firmu chtěli mít v možnostech další spolupráce, jelikož jsem dříve byli spokojeni, žádám Vás o opravu stávající faktury a vystavení nové úměrně skutečnému prostoji. Měla jsem Vám platit 18 tis se vším za 2 dny, teď bych měla platit 15 tis za max. 3h prostoje ? To přece v pořádku není. Chybu jsem si uvědomila, nevyvracím ,ale chci rozumnou domluvu, né takový přestřel.
Pokud to semnou nadále nehodlá nikdo řešit, pak jsem tedy ochotna se já obrátit na právníka, zda tohle takhle bylo v pořádku. Zda je v pořádku, že z 16 oken , kdy 5 nebylo přístupné, je v pořádku odjet, i když jsem volala, že i zbytek oken ještě urychleně vyklidíme.
Pevně věřím, že to rozumně vyřešíme. Hezký den. S pozdravem Dominika Davidová


Produkt

SMLOUVA O DÍLO Č. 7/22/453


Požadované řešení

Žádám o úpravu faktury za prostoj. Žádám o její snížení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2022 09:34, před 2 lety

K řešení popsané stížnosti je rozhodné, zda nastalo zmaření provedení díla z důvodu na straně objednatele, pro nějž je charakteristické, že je zhotovitel schopen, ochoten a připraven dílo provést a předat, avšak nemá možnost tak učinit, neboť jsou zde takové překážky na straně objednatele, které toto vylučují. Aplikací § 2613 občanského zákoníku zaniká povinnost zhotovitele dílo řádně dokončit a předat (tj. provést), samotná smlouva o dílo však jeho aplikací nezaniká. Objednatel za dané situace povinen uhradit zhotoviteli smluvně ujednanou cenu díla (pakliže tato nebyla sjednána, nebo nebyl smluvně sjednán způsob jejího určení, nebo nebyla určena cena odhadem, platí cena obvyklá dle § 2586 odst. 2 občanského zákoníku), vyjma toho, co zhotovitel ušetřil jako např. materiál, mzdy či pronájem strojů. Jinými slovy, zhotovitel má za dané situace subjektivní právo požadovat tu část smluvené odměny, která připadá na práce již vykonané, nikoliv však na ušlý zisk za to, co úmyslně zhotovitel zameškal vydělat. Odstoupil-li zhotovitel od smlouvy na základě marného uplynutí lhůty pro poskytnutí součinnosti ze strany objednatele, opět má nárok na vrácení toho, co již bylo z jeho strany plněno.
K samotnému termínu "prostoj" uvádíme, že se vztahuje na přerušení díla pro nevhodnost věci nebo příkazu objednatele, což není případ zde popsaný.

Vzhledem k tomu, že nemůžeme posoudit skutkové okolnosti popsaného případu, doporučujeme rozporovat výši faktury za prostoj prostřednictvím advokáta, který se zabývá spotřebitelskými spory, kterého lze vyhledat např. na https://www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 15:16, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.