Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, chtěli jsme reklamovat skříň, která nevydržela vlastní váhu a popraskala, bylo nám řečeno, že je to špatnou montáží. Nevidím nic na tom, když někdo složí skříň, sešroubuje ji (mimochodem předvrtané díry už byly křivé) a postaví ji přes vlastní úhlopříčku a skříň popraská. V životě jsem složila dost nábytku a vždy stavěla ve dvou a nikdy se nic nestalo. A tato skříň se ve spojích "zhroutila". Ano bohužel je to tak, že zákazník se nechá nalákat cenou a doufá, že aspoň bude mít normální skříň, když už oželí materiál. Ale aby takto skříň doslova "pokřupala" ve spojích, to jsem tedy ještě neviděla.
Skříň GENTOFTE 3 dveře olše, http://jysk.cz/ulozne-prostory/satni-skrine/plus/skrin-gentofte-3-dvere-olse
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Z informací, které jsou nám dostupné, nevyplývá v jaké fázi záruční lhůty byla reklamace uplatněna. Pokud by se jednalo o reklamaci do 6 měsíců od koupě, leží důkazní břemeno ohledně tvrzení, že se o vadu nejedná, dle § 2161 občanského zákoníku na prodejci. Poté se důkazní břemeno obrací. Za spolehlivý důkaz se považuje nezávislý objektivní odborný posudek. Pokud by vada skutečně byla způsobena vadnou montáží, prodávající by za ni neodpovídal, pokud by se spotřebitel neřídil pokyny v návodu. Pokud by však vada byla důsledkem nesprávných pokynů, prodávající by za poškození odpovídal jako za vadu. V tomto případě by také bylo pravděpodobně žádoucí zkoumat vhodnost použitého materiálu a konstrukční řešení.
Hodnocení: