Společnost


Františkovy Energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59242Františkovy Energie ukončily svou činnost, kdo nám bude dodávat elektřinu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2022, před 2 lety

Táňa ŠENKYŘÍKOVÁ

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na vás s prosbou, protože nevím, co mám dělat, vyřizuji tuto záležitost za svoji maminku ročník 1940.
Moje matka, aniž by si toho byla vědoma, dne 26. 03. 2020, uzavřela přihlášku do výběrového řízení (Přihláška k energetické aukci) mezi ní a společností ENERGY Asociace energetických poradců, s. r. o. (dále jen ENERGY) To že tak učinila, zjistila až tehdy, když jí firma vybrala nového dodavatele pro plyn a elektřinu, Františkovy Energie s.r.o. (dále jen Františkovy Energie)
Když jsem zjistila, cenu dodávaných energií a přečetla si obchodní podmínky, především sankční poplatky a dobu trvání smlouvy 5let, pokoušela jsem se podniknout ještě nějaké kroky, abych tuto smlouvu zrušila, ale už bylo pozdě, zákon neumožňoval v této věci už nic udělat. Přečetla jsem si spoustu příběhů lidí, kteří se o to pokoušeli a nedopadli dobře (obrovské problémy a pokuty), a proto jsme se rozhodly, ponechat věci tak jak jsou.
Plyn Františkovy Energie začaly dodávat mamince velmi rychle. Koncem roku 2021, firma ukončila svoji činnost v dodávkách plynu a moje maminka, tak přešla do režimu DPI, odkud si ji měla převzít, na naši žádost, firma INNOGY. Situaci zkomplikovala společnost ENERGY, která 30. 12. 2021 stačila vysoutěžit, pro moji maminku, nového dodavatele plynu firmu ELGAS ENERGY, s.r.o.(dále jen ELGAS ENERGY), která si ji vyzvedla z režimu DPI. Dnes už je problém s plynem vyřešen, ale v průběhu jeho řešení jsem zjistila, že nejspíš budou nebo mohou nastat problémy s dodávkou elektrické energie.
Elektrickou energii do dnešního dne dodává mé mamince společnost E.ON. ENERGY v roce 2021 podala za moji maminku výpověď smlouvy u této firmy, podle které bude E. ON dodávat mé matce elektřinu do 16. 1. 2023.
Na vébových stránkách Františkovy Energie je oznámení, že ukončily svou činnost. Ještě před tím než ji ukončily, volal mé mamince, nějaký člověk, který se nepředstavil jménem, ale pouze jako zástupce firmy (opět nejmenované), která dokáže maminku vyvázat, ze smlouvy se společností Františkovy Energie za poplatek 3 000,-Kč max. 5 000,-Kč. Radil mamince, ať v žádném případě neposílá výpověď všech udělených souhlasů Františkovým Energiím. Na smluvenou schůzku nedorazil a potom co jsem s ním telefonicky mluvila, se sice omluvil, ale řekl, že mám pořád nějaké dotazy, že on nemá čas mě přesvědčovat, že má dost klientů, kteří mají zájem.
Františkovým Energiím jsme žádné výpovědi udělených souhlasů neposlaly. Při řešení dodávek plynu jsem telefonicky hovořila s operátorkou ENERGY, která mi potvrdila, že výpověď u E. ON podali skutečně oni a na dotaz, kdo matce bude dodávat elektrickou energii od 17. 1. 2023, když Františkovy Energie ukončily svou činnost, mi oznámila, že pokud jsme neodvolaly souhlasy Františkovým Energiím, tak nejspíš ELGAS ENERGY, která firmu Františkovy Energie bude kupovat. Tuto informaci nemám písemně. Nikde na internetu jsem nenalezla, žádnou takovou informaci. Obávám se velmi, že 17. 1. 2023 budeme mít problém a ráda bych tomu předešla. Prosím o radu, co mohu v tomto případě udělat.


Požadované řešení

Rády bychom ukončili bez sankcí veškeré závazky k společnosti Františkovy energie i k případným jejím nástupcům a dohodly se na dodávkách elektrické energie u námi zvolené společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2022 08:54, před 2 lety

Společnost ENERGY Asociace energetických poradců, s. r. o. je v tomto vztahu zprostředkovatelem, který za spotřebitele uzavírá smlouvu s dodavatelem (na základě jejich aukce). Zprostředkovatelskou činností v energetických odvětvích se rozumí činnost vykonávaná ve prospěch držitele licence, spotřebitele, či podnikající fyzické osoby, která spočívá v obstarání příležitosti k uzavření, změně nebo zrušení smlouvy o dodávce nebo smlouvy o sdružených službách, sjednání smlouvy nebo provádění přípravných jednání a prací směřujících k těmto činnostem.

Zprostředkování je tedy obecně činnost vykonávaná ve prospěch dodavatele či zákazníka, která směřuje k uzavření smlouvy dodávkového charakteru, bez ohledu na to, zda výsledkem tohoto procesu je uzavření smlouvy či pouze podíl na směřování k jejímu uzavření.

Dle novely energetického zákona, účinné od 1.1.2022 může spotřebitel vypovědět smlouvu o zprostředkování bez výpovědní doby a bez jakýchkoliv sankcí ze strany zprostředkovatele (§ 11n odst. 1), navíc zprostředkovatelská smlouva automaticky zaniká po uplynutí 12 měsíců od jejího uzavření. Dle vyjádření Energetického regulačního úřadu ze dne 9.1.2022 se výše uvedená ustanovení mohou uplatnit i zpětně, tedy i na smlouvy, které byly uzavřeny před účinností novely.

Co se týče smlouvy uzavřené mezi spotřebitelem a dodavatelem energií, platí že pokud za spotřebitele jedná zastupující společnost, která uzavře smlouvu o zastoupení se spotřebitelem mimo obchodní prostory (kupř. u spotřebitele doma), není už rozhodné, kde byla uzavřena smlouva mezi zastupující společností a novým poskytovatelem energií. I pokud by zastupující společnost a poskytovatel energie uzavřeli smlouvu v obchodních prostorech poskytovatele energie, pořád se bude podle názoru dTestu jednat o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory. Souhlas spotřebitele k zastoupení byl totiž získán mimo tyto obchodní prostory. Protože se jedná o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory, která se týká dodávky energií, spotřebitel má právo od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy odstoupit (bez udání důvodu). Pokud tuto lhůtu není možné stihnout, má spotřebitel jinou možnost - v souladu s energetickým zákonem vypovědět smlouvu bez sankce do 15 dnů po zahájení dodávky.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu .

Další informace je možné získat taktéž na naší telefonické poradně na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 16:45, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.