Společnost


ALZABRADLI s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59244Nevyřízená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2022, před 2 lety

Sandra Jalandžieva

Znění stížnosti

Od společnosti jsem si objednala sušák na prádlo na hranatá zábradlí.
Společnost objednávku odsouhlasila, já zboží zaplatila, oni zboží poslali. Jenže místo na hranaté zábradlí přišlo na kulaté. A to je mi na nic. Proto jsem zboží reklamovala.
Společnost reklamaci uznala. Ale objednané zboží nedodala ani si pro špatně zaslané nepřijela.
Peníze nevrátili. Na telefonní kontakt mi vždy řeknou prověříme a pošleme. Na mailu to samé a je to už více jak měsíc.


Produkt

Objednané produkty: ID :10157 Sušák, Název: Sušáky na prádlo pro hranatá madla 60x25mm, Cena: 638,- Kč Množství: 1 ks 638,- Kč (527,24 Kč bez DPH 21%) Způsob doručení a platby: - Doprava ČESKO ( Předem na účet ) Cena: 250,- Kč, (206,60 Kč bez DPH 21%) Celkem bez DPH: 733,84 Kč DPH: 154,16 Kč Celkem k úhradě: 888,- Kč


Požadované řešení

Rada bych dostala to co jsem si objednala a nebo peníze zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2022 14:30, před 2 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Jestliže tedy spotřebitelka neobdržela objednané zábradlí do 30 dnů od reklamace, porušila prodávající společnost smlouvu podstatným způsobem a spotřebitelka může od smlouvy odstoupit a získat tak své peníze zpět. Již doručené zboží si poté společnost musí odvézt na vlastní náklady (což platí i při uznané reklamaci a následné výměně zboží).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 16:44, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.