Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:21
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59253Reklamace zájezdu- El Mouradi Djerba Menzel - EXIM TOURS

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2022, před 2 lety

Jiří Vlk

Znění stížnosti

Dobrý den,

od Vaší společnosti Exim Tours, jsme si zakoupili zájezd v termínu 25.6. - 2.7.2022 do hotelu EL MOURADI DJERBA MENZEL.
Číslo zájezdu je 1XXXXXXXXX. Tímto se na Vás obracíme se stížností a reklamací tohoto zájezdu.


Do hotelu jsme přijeli v sobotu, 25.6.2022 kolem půlnoci. Po příchodu jsme sice dostali večeři, ale již jsme konstatovali, že talíře a příbory jsou špinavé a ubrusy také. Přišlo nám, že dojídáme zbytky jídla po večeři, ale nějak jsme vnitřně doufali, že to byla náhoda a že se ráno u snídaně vše napraví.

Po příchodu na pokoj jsme již ale začínali cítit, že to asi nebude dovolená z Vašich obrázků, videa a rozhodně ne 4 hvězdičkový hotel. To, že jsme byli ubytováni v pokoji, který v podstatě působil jako sklep, bychom ještě přešli, jelikož takových typů staveb tam bylo v resortu více. Nás ale zhrozil stav, ve kterém se pokoj nacházel. Postele a matrace silně připomínaly českou ubytovnu. Lampičky držely na stěnách silou vůle a nábytek jsme v místnosti neměli kromě jedné skříně žádný. Židli, abychom měli kde sušit prádlo, jelikož v celém pokoji nebyl jediný prostor nebo dokonce věšák, kde bychom mohli prádlo pověsit, jsme si museli vzít z balkónu, kam jsme se báli otevírat dveře, jelikož se stále “rozbíjely” a netěsnily. Na konci týdne se tak stejně stalo a dveře jme již nezavřeli. Bylo otázkou času, než se k nám někdo “vloupe” , jelikož balkon byl třičtvrtě metru pod úrovní země. Koupelna také byla tristní - bidet přímo ve sprchovém koutě asi úplně neodpovídá hygienickým normám. Vše bylo plesnivé, špinavé a odřené - například dlaždice na podlaze (spáry a rohy). Dále nás zarazila hlavice sprchy, která byla zelená a plesnivá. A zápach z odpadu, který byl ucpaný, byl skutečně velmi nechutný!

Dalším šokem pro nás byli mravenci. Velikost mravenců, kteří žijí v Africe asi určitě nemusíme popisovat, ale neočekávali bychom je v postelích a v koupelně. V příloze zasíláme fotky, které jsme ten večer pořídili a bohužel jsme je tam nacházeli každý den - věřte - mravenci v posteli Vašeho dítěte určitě není to, co byste očekávali od dovolené ve 4 hvězdičkovém hotelu za cenu, kterou jsme zaplatili.
Na naši prosbu o výměnu pokoje nikdo nereflektoval. Později jsme mluvili s dalšími čechy, kteří také nebyli spokojeni a měnili si pokoj dokonce 2x ( z podobných důvodů, které jsme uvedli výše).

Po nočním příjezdu jsme doufali v lepší snídani. Opak byl ale pravdou! I ráno byly všude špinavé příbory a talíře, ubrusy byly tak odporné, že se nám opravdu nechtělo si ke stolu ani sednout. Židle byly taktéž v tristním stavu - lámaly se jim nohy.
V jídelně jsme v podstatě chodili mezi špinavými stoly a poházeným jídlem na zemi. Vždy jsme několik minut strávili hledáním čistého stolu, což se většinou ani nepovedlo a museli jsme žádat personál o řešení této situace. Ten pak zmateně pobíhal po jídelně a hledal čisté příbory a skleničky, které by pospojoval na potřebný počet osob, který jsme mu uvedli a který chceme usadit.

Očekávali jsme “all inclusive” formu, na kterou jsme běžně zvyklí a která je také opět prezentována na Vašem webu. Místo stolů plných ovoce, které je vykrajováno do různých tvarů a naaranžováno na dlouhých stolech, jsme každý den měli na malém stole 3 mísy, ve kterých se střídaly 4 druhy vcelku naházeného ovoce. Konkrétně to byly nektarinky, malá zelená jablka, odřezky ze žlutého melounu a fíky. Za celý týden jsme neviděli kus ananasu, banánu, či čehokoliv jiného, co by odpovídalo nejen Vaší nabídce, ale obecně tomu, čemu se říká “all inclusive”.
Ve stejném duchu se odehrávaly i ostatní jídla. Omáčky, o kterých jsme kolikrát nevěděli, co si máme myslet, maso, které působilo, že je zbytkem z předešlého dne, dresinky, které postrádaly chuť a zeleninové saláty, kterých bylo na celou velkou jídelnu a velký počet lidí cca 8 misek.
Díky tomu všemu jsme měli spíše pocit, že máme plnou penzi místo all inclusive s tím, že strava byla velmi monotónní a po týdnu již nepoživatelná.

Samostatnou kapitolou je pití. K snídani byl pro celou velkou jídelnu plnou hostů připraven jeden kávovar, tudíž fronty na kafe byly dlouhé. “Naštěstí” káva v podání tohoto hotelu byla tak odporná, že jsme ji po prvních dnech ze svého jídelníčku vynechali.
Jakýkoliv automat či možnost si v jednom místě načepovat pitnou vodu, džus, Colu, nebo fantu neexistoval. V jednom koutě jídelny byla velká nádoba na vodu, ze které se pitná voda dala načepovat, ale pokud jste měli chuť na džus, museli jste jít na druhou stranu jídelny, kde ( pokud automat zrovna nestávkoval), byla možnost nalít si jiný druh pití. Záhadou bylo to, že při zmáčknutí jakékoliv příchutě džusu, tekl stále jen jeden druh. Ze začátku jsme měli na toto pití chut’, ale po tom, co jsme zjistili, že je to odporná směs velkého množství sirupu a cukru, jsme všichni, včetně dvou malých dětí, denně pili jen vodu s tím, že jsme museli stát fronty a čepovat si ji do plastových kelímků, jelikož jakékoliv skleničky nebyly k dispozici.
Vrcholem pro nás bylo zjištění, že v rámci all inclusive programu, si za čerstvou šťávu z pomerančů, která byla také jednou z možností výběru pití v jídelně, musíme zaplatit 4 denáry za skleničku na místě.

Jedním z důvodů, proč jsme si vybrali právě tento hotel, byly bazény a klouzačky - vyžití pro děti. Opět začneme tím, že Vaše CK na Vašem webu prezentuje tyto věci jiné, než jak doopravdy jsou. Okolí bazénů - dlaždice a okraje bazénů, jsou v hrozném stavu. Dlažba je popraskaná, špinavá, kraje jsou taktéž popraskané a dětem nebezpečné. Vše v okolí klouzaček je zrezlé a všude se odloupává starý nátěr. Ten byl popraskaný i uvnitř klouzaček, které nefungovaly. Z možností využití jednoho tobogánu a 3 klouzaček, které prezentujete a které hotel nabízí “fungoval” pouze tobogán, na kterém se nedalo jezdit, jelikož prostě “nejel” kvůli tragickému stavu vnitřku. Tak tomu bylo po celý týden - klouzačky se prostě nerozjely. Opět přikládáme fotografie.

V rámci pobytu jsme měli možnost využit speciální restauraci na oběd, či na večeři, a vyměnit si to za jídlo v rámci našeho programu. Vzhledem k již dříve zmíněnému stavu jídelny a kuchyně, jsme v tento italský oběd, na který jsme se objednali, vkládali velké naděje a doufali jsme, že se konečně najíme. Opak se stal pravdou.
V příloze opět přikládáme fotky, které dokazují rozdíl mezi představou-nabídkou a skutečností. Jako první pokrm v nabídce tohoto italského menu je masový steak s hranolkami. My jsme obdrželi karbanátek z mletého masa a ano, pár hranolek. To samé mleté maso dostaly děti s údajnou omáčkou bolognese na špagety, což bylo nakonec pouze to pálivé maso s kečupem.
Na otázku, zda si dáme poté desert či ovoce, jsme všichni u stolu řekli, že chceme ovoce - opravdu jsme doufali v lepší prezentaci a v jiné druhy, než jsme do té doby měli v jídelně. Opět jsme obdrželi talíř s ovocem, které bylo dosud v jídelně a pouze v celém stavu položené na talíř - viz foto.

Také nám nikdo v rámci CK nesdělil, že na fotkách, které jsou součástí prezentace našeho zájezdu, budou vyfoceny prostory, které nebudeme moci využívat, jelikož nebudeme VIP hosté.

Naše zděšení a celkové rozhořčení z celého zájezdu bohužel neustávalo ani v noci. Každý den začala ve 23:30 diskotéka, která se pořádala kousek od našeho pokoje. Končila každý den ve 3:00 s tím, že jsme opravdu nemohli každý den v tuto dobu spát!!!

Poslední, co zde chceme zmínit a co nám přišlo jako vrchol všeho, byli švábi opět v posteli a na zemi v koupelně. Jednoho se nám podařilo zabít, ostatní jsme zahnali. V příloze opět zasíláme foto.

Věřím, že takovýto zážitek již nikdy nezažijeme a o celoročně uspořené peníze už takto nikdy nepřijdeme!

Tímto žádáme odpovídající vrácení peněz či finanční kompenzaci z uhrazené ceny! Pokud se tak nestane, ponecháme celou záležitost na našich právnících, kteří jsou již s celou situací srozuměni!


Požadované řešení

Tímto žádáme odpovídající vrácení peněz či finanční kompenzaci z uhrazené ceny! Pokud se tak nestane, ponecháme celou záležitost na našich právnících, kteří jsou již s celou situací srozuměni!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2022 15:44, před 2 lety

Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud byla možná a pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.

Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.

Uzná-li podnikatel reklamaci jako opodstatněnou je povinen vrátit spotřebiteli přiměřenou část kupní ceny zájezdu. Podnikatel by měl bez dalšího vrátit stanovenou část kupní ceny v penězích. Podnikatel může vystavit spotřebiteli poukaz na další služby pouze v případě, kdy s vystavením poukazu spotřebitel výslovně souhlasí. Není možné spotřebiteli vnutiti poukaz proti jeho vůli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2022 16:47, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.