Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8.6.2022 v 18.46 jsem si na eshopu slapacikolo.cz objednal a převodem zaplatil částku 1284,- za pláště Schwalbe. Dne 9.6.v 5.46 z důvodu neoznámení přijetí objednávky, změny stavu zboží NA SKLADĚ a přečtení recenzi objednávku stornoval.Kontakt obchodu info@slapacikolo.cz a telefon.Storno jsem tudíž zaslal na tuto adresu, ale opět bez oznámení o stornu že strany obchodu. Telefon asi 100 krát nikdo nezvedl.Pan K., majitel obchodu je , nevím jaký výraz pro něj použít, třeba"fikaný." Email pro komunikaci se zákazníkem má fikaně uvedeny až v obch.podminkach e-shopu.ten je info@progressmode.cz. I tam jsem tedy storno 18.6. zaslal.Do dnešního dne mi obchod neodpověděl.Je to pro mě daleko, jsem z Břeclavi, ale po pár vulgárních e-mailech kdy mi pan K. poprvé odpověděl, že neví o žádných penězích které mu nenáleží.Na každou s...i se vaří voda. Je to patrné že všech obchodů kde pan Krejza figuruje. A POZOR OBCHOD ŠLAPACÍ KOLO SE STĚHUJE. SPOUSTA VÝPRODEJOVYCH AKCÍ S ČEHOŽ PLYNE...PAN KREJZA OPĚT ZBOHATNE NA ÚKOR OKRADENÉHO ZÁKAZNÍKA.
2 plášťě na kolo zn. Schwalbe CITY CRUISER
Vrácení peněz
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.