Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
V cestovce nám paní doporučila zájezd do Dominikánské republiky, konkrétně do rezortu Serenade Punta Cana. Když jsme dojeli, tak jsme se všichni z tohoto zájezdu nestačili divit, výhled na stavbu, moře hnědé jako močka, které i zapáchá, takže se v něm nedá koupat. Způsobeno je to ohradami, které zde dali proti řasám, ale na sítích se vytvořila bariéra, která nepropouští pořádně vodu a tím je moře úplně hnědé. Pokud se chcete vykoupat, musíte buď do bazénu, nebo si zaplatit výlety. Ještě jedna z možností je se vydat asi cca 1 km po pláži pěcha na pláž sousedního hotelu, kde je moře stejné, ale někdo udělal do zátarasu díru a dostanete se přímo na otevřenou vodu, kde je krásné moře. Co mě ještě více naštvalo, tak jsme dostali delegátku Jitku. Když ji řeknete o moři, tak Vás pošle někam, že už o tom nechce slyšet a to stejné, když se jí zeptáte, že Vám na pláži nabízeli ten stejný zájezd, který Vám nabízí i ona o 20 dolarů levněji, tak Vám řekne, že s tím lidé nebyli spokojení, že je okradli, když se ji zeptám jak, tak nedokázala odpovědět. Tak jsme tedy vzali výlet u ní, samozřejmě nebylo dodrženo to, co bylo slíbeno a delegátka se nám na lodi zlila jako p*ase. Druhý den jsem potkal další členy výpravy od Čedoku, kteří se vydali na stejný výlet, ale přes obchodníka na pláži a nemohli si výlet vynachválit, dokonce dostali vše, co jsme měli dostat my a nedostali jsme. Takže další klamstvo. Co ale cením, tak jsme na výletu poznali mladší delegátku, která nám alespoň poradila nějaké pláže na které si máme zajet, ať se aspoň můžeme jeden den vykoupat v moři a ne v bazénu. Ale abych zde nebyl jen kritický, tak rezort je nádherný, není se čemu divit, jedná se o 2 roky starý hotel. Co se týče jídla, tak to je výborné. Za mě Čedok nabízí klamavou reklamu, protože paní v cestovce nám sdělila, že i v létě je tu krásné moře, ale realita je jiná. Za mě tedy Čedok splnil zájezd na 50%, proto bych chtěl požádat o vrácení 50% z celkové částky. Přece jenom vyhodit 140 000Kč za 4 osoby a dojet k moři do kterého se nedá ani vlézt není možné. Mám i videa, které mohu zaslat.
Klamavá reklama
Navrácení 50% z celkové částky zájezdu, popřípadě jiný zájezd.
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytknul-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytknul-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitel také požadovat náhradu škody na majetku a také náhradu újmy za narušení dovolené. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.