Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#59291Evidenční kontrola + doplňkové služby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 17 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.07.2022, před 2 lety

Kryštof Vaniš

Znění stížnosti

Dne 1.7.2022, jsem zakoupil na plzeňské pobočce společnosti vůz Škoda Rapid Spaceback SPZ 5SX 7166. Ačkoliv jsem povinnen přepsat vůz od koupě do 10 dnů, nemohl jsem tak učinit, jelikož doklady, mi byly zaslány až 12.7.2022. Když jsem šel tedy konečně na STK na evidenční kontrolu před zápisem, byla mi tato kontrola provedena jako NEVYHOVUJÍCÍ, z důvodu špatného rozměru pneu/kol, která nejsou zapsána v TP. Zaplatil jsem tedy 500 Kč a byl pracovníkem STK poučen, že mám u společnosti závadu reklamovat. Reklamaci jsem provedl neprodleně napřed telefonicky, kdy mi následující den, opět telefonicky bylo přislíbeno, že se mám dostavit na plzeňskou pobočku, kde mi budou dodány vyhovující pneu/kola, že je vše domluveno.
Když jsem se na pobočce tedy obratem zastavil a dodal dokument o nevyhovující evidenční kontrole z STK s informací, že by mi měli být dány jako náprava vyhovující penu/kola, zaměstnanec o ničem nevěděl a šel se radit s manažerem pobočky. Po rozhovoru zaměstnance s manažerem, mi bylo sděleno, že si věc našli v evidenci, ale že musí pneu objednat nebo najít vyhovující ve skladě, já provozu vůz a oni si auto přezují. Když jsem však namítl, že mi byla přislíbena okamžitá kompenzace, byl jsem informován, že se to řeší takhle, že se mi telefonicky ozvou a že mohu jezdit bez přepsání na jméno jejich společnosti klidně rok nebo dva, ž to není problém. Když jsem vsak namitl, že bych rad zakoupený vůz měl přepsaný na sebe a potebuju odejet do zahraničí a mít vše v pořádku, a byla mi slobena okamžitá kompenzace, byl jsem opět jen odfláknut, že nemusím mít strach, že mohu jezdit na doklady napsané na jejich společnost, a musí pneu obstarat ze skladu. Dnes je to již více jak 10 dní a kompenzace stále žádná, byl jsem tedy nucen zakoupit vyhovující kola/pneu, zaplatit opět evidenční prohlídku, aby mi bylo umožněno přepsat vůz.

Dále jsem byl nucen zaplatit za koupi a výkup mého starého vozu tzv. Doplňkové služby za administrativu ve výši 5999,-, prý za administrativu spojenou s přepisem vozu a evidenční kontrolu (to však činní 500+800 Kč) a mě též nebylo z jejich strany toto kompenzováno. Ve smlouvě je však uvedena tato položka jako "Doplň.zák.servis hotovost" a to ve výši 3999,- Kč . Nehledě na to, že mi bylo sděleno, že dostavam na dva roky pojištění Carlife Garance Comfort, avšak za tyhle služby jsou v daňovém dokladu uvedeny částky 17000 ,-a 3000,- a údajná sleva 18110,-, která vsak není odečtena od uváděné prodejní ceny, která činila 229.000,-, ale 256.973,-, což se dle mého v tomto případě jedna o nekalou obchodní praktiku.


Produkt

Škoda Rapid Spaceback TMBEN6NH1F4530746


Požadované řešení

Finanční kompenzace za náklady vzniklé nutným zakoupením vyhovujících kol/pneu ve výši, alespoň 5000,- Kč, proplacení opakované evidenční prohlídky 500,- Kč a alespoň částečná finanční kompenzace za doplňkové služby a administrativu, jenž byla uváděna jako 5999,- a ve smlouvě 3999,-, za kterou se schovsvaji služby, jenž byly prezentovány, jako služby zdarma.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2022 14:53, před 2 lety

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen. Za prokazatelné upozornění se považuje taková vada, kterou obsahuje smlouva nebo protokol o předání vozidla.

V každém případě doporučujeme komunikovat s prodejcem výhradně písemnou formou, což platí i při uplatnění reklamace.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Neodpovídá-li vyúčtování kupní ceny za starý vůz obsahu smlouvy, je možné toto vyúčtování rovněž reklamovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 16:31, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.