Počet nahlášených stížností: | 70 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Obdržel jsem sdělení o dopravě zboží které jsem neobjednal. Skoro před rokem jsem odebral a zaplatil a obdržel dodávku 6ti ks lahví vína. Při tom jsem byl ujištěn, že se nejedná o dodávky do budoucnosti. Žiji pouze z penze a v současnosti si nemohu dovolit za luxusní zboží utrácet. Nemám proto již o žádné dodávky zájem. Nevím jak postupovat neboť nemám na tuto firmu žádný kontakt.
ukončit jakékoliv případné dodávky, nic neposílat.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena.
Pokud zaměstnanec společnosti ujistil spotřebitele, že se nejedná o smlouvu s opakovaným plněním, je tímto jeho prohlášením dle § 430 občanského zákoníku, společnost vázána.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.