Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupili jsme s přítelkyní Helenou Sazimovou přes zprostředkovatele smsticket s.r.o 2 vstupenky na koncert skupiny Gregorian na 12.3.2020 v Praze. Z důvodu covidu byl koncert přesunut na jaro 2022 a posléze zrušen. Po zrušení koncertu zprostředkovatel smsticket vyzval majitele vstupenek k podání požadavku na vrácení vstupného a to buď celkové částky s termínem vrácení do 31.10. 2022 nebo po zaslání souhlasu s vrácením 80 % vstupného do 31.5.2022. Poslali jsme společnosti smsticket s.r.o požadavek i se se souhlasem s vrácením 80% vstupného, t.j. v našem případě 1584 Kč. Po telefonické urgenci jsme dne 28.6.1948 obdrželi mail od smsticket s.r.o, že peníze nemůže vrátit, protože pořadatel FP PRO jim nepřevedl finanční prostředky a máme se s požadavkem obrátit přímo na pořadatele FP PRO r.r.o, což jsme učinili ještě dne 28.6.2022 i se souhlasem s vrácením 80% vstupného. Společnost FP PRO na náš požadavek i přes urgenci 12.7.2022 vůbec nereagovala. Telefonické číslo společnosti FP PRO se nám nepodařilo nikde zjistit. Prosíme o pomoc s vyřízením naší stížnosti.
Děkuji
Zdeněk Venc
Vstupenka č, 294-487-1 balkon vpravo 4p.ř.3, místo 6, vstupenka 235-325-5 4p.ř.3,místo 5
Vrácení 80% vstupného, t.j. 1584 Kč na účet 0291586143, k.b. 0800
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku a na vrácení 80 % z ceny vstupného, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.