Společnost


Vinted s.r.o.

Počet nahlášených stížností:208
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#59346Ztraceny balik prepravni spolecnosti, Vinted nereaguje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 20 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2022, před 2 lety

Lucyna Bocek Pyszko

Znění stížnosti

Dobry den,

dne 10.7.2022 jsem zakoupila na portalu Vinted damske baleriny. Prodavajici baleriny poslala hned druhy den. Po nekolika dnech se ale dle sledovani zasilky balik nekde zasekl. 15.7.2022 se mi podarilo konecne kontaktovat primo Zasilkovnu, ta zacala balik hnelat, ale nenasla ho a 19.7.2022 jsem dostala info, ze se balik nepodarilo lokalizovat a ze mam reklamaci resit primo s Vinted. Vinted nabizi placenou sluzbu "Ochrana kupupujicich", ktera mimo jine garantuje vracnei penez v pripade ztraceneho balicku. Tuto sluzbu jsem zaplatila. 19.7.2022 jsem podala reklamaci primo na Vinted a prilozila potrebne scany z konverzace se Zasilkovnou. Od te doby ale od Vinted dostavam pouze automaticke odpovedi, ve kterych jsou popsane porad dokola ty same kroky a chteji po mne informace, jez jsem jim uz poskytla. Vinted se neda kontaktovat jinak nez pres jejich formulare, odkud chodi automaticke odpovedi, nemaji nikde emailovy ani telefonni kontakt.

Co se s tim da delat? Dekuji predem, Lucka


Produkt

Damske baleriny znacky Vivobarefoot, velikost 40, barva sedo-bezova


Požadované řešení

Vraceni penez dle jeji podminek na zaklade zaplaceni sluzby "Ochrana kupujicich"


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2022 15:50, před 2 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Nad rámec stížnosti uvádíme, že za dodání zboží je zodpovědný prodejce i bez zpoplatněné "ochrany kupujících". Spotřebitel uplatní právo na odstoupení od smlouvy u nedodaného plnění u toho, s kým uzavřel smlouvu. Prodejce následně může reklamovat přepravní služby u svého smluvního partnera.

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky, tj. všeho, co zaplatil prodávajícímu, včetně "ochrany kupujících".

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis,). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 15:14, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.