Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Při vstupu na koncert Marka Ztraceného v sobotu 23.7.2022 v Olomouci jsme při vstupu předložili vstupenky, které jsem obdržel od společnosti viagogo. Tyto vstupenky jsem objednal a zaplatil v internetovém obchodě www.viagogo.com. Měly to být vstupenky VIP, ale byly to vstupenky pouze základní. Zkoušeli jsme to řešit s pořadateli, ale bylo nám řečeno, že se s tím nedá nic dělat, že se jedná o nákup vstupenek přes internet a že to nijak na místě nevyřešíme. Jednalo se o vstupenky zaslané na email a následně vytištěné. Cena vstupenek byla 6.144 Kč. Cena základní vstupenky byla 890 Kč. Škoda na mé straně je tedy 4364 Kč. Předem děkuji za pomoc vyřešit tuto prekérní situaci.
Číslo objednávky: 26202575, vstupenka na akci Tour de léto 2022: Olomouc
Navrácení finančního rozdílu mezi vstupenkami VIP a vstupenkami základními což činí 4.364 Kč.
|
Tweet |
Společnost dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí .
Společnost se jakožto zprostředkovatel obchodu ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, nebo dodá vstupenky falešné, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku, případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Jestliže tedy spotřebiteli vstupenky dodány nebyly, porušila tím společnost (mimo jiné) i své vlastní obchodní podmínky. Obdržené peníze by se tak staly bezdůvodným obohacením společnosti na úkor spotřebitele a společnost by byla povinna peníze bezodkladně vrátit.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.