Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Po zaslání prvotního balíčku "zdarma" jsem doručování telefonicky ukončila. Paní na helpdesku mě ujistila. že pokud přijde balíček, nemám 1jej přebírat a nechat vrátit poštou zpět, avšak balíček dorazil s jiným označením a tak jej otevřela. Nicméně jsem přiloženou fakturu uhradila. Domnívala jsem se, že je vše vyřízené. Nahlásila jsem ukončení odebírání balíčků a řádně uhradila přiloženou fakturu. Přišel mi další balíček. Tak jsem opět volala, opět telefonicky ukončovala zasílání balíčků a opět jsem balíček poslala zpět na doporučenou adresu P.O.Boxu. Pán v telefonu mne ujistil, že je vše končeno. Byla jsem na dovolené a po dovolené na mne čekali dva balíčky. Opět jsem je zaslala zpět a nemohu se dovolat. Do toho mi ještě přišla upomínka na produkty, které byly zaslány zpět. Vrcholem je včerejší dvě příchozí sms, každá s jiným variabilním symbolem s textem, že jsem dosud neuhradila faktury, která je navíc každá na jinou částku. Není možné se dovolat, ani jinak kontaktovat společnost Stander.
Pokud všechny tři faktury uhradím (což nehodlám), tak se tato firma obohacuje, neboť produkty jsou vráceny zpět.
Děkuji za případnou radu, jak postupovat dále.
Hrdličková
Produkty společnosti Stander s názvem CBD & APPLE CIDER.
Ukončení spolupráce s potvrzením v psané formě od společnosti Stander a ukončení zasílán balíčků.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).
Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel doposud neprojevila zájem se k věci vyjádřit. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít, protože naše služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti.
Jelikož jde o společnost ze země v EU, může se spotřebitel obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum (https://evropskyspotrebitel.cz/kontakty). Více informací najdete na adrese www.evropskyspotrebitel.cz.