Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, přes eshop Obi, jsem objednala 23.5.2022 kazetovou markýzu, která byla v akci za cenu 19999,- Kč. Náklady spojené s instalací markýzy byly 14.842,- Kč. Bylo nutné zasáhnout do zateplené fasády, vyříznout v místech uchycení polystyrén a navařit závitnice k uchycení držáků markýzy. Po nainstalování markýzy jsem zjistila, že nefunguje led osvětlení. Tuto závadu jsem bezodkladně reklamovala u prodejce se žádostí o opravu. Jednání prodejce mě velice nemile překvapilo. Odpověděli mi, že jsem si koupila zboží II. kategorie, což není pravda a toto nevyplývá ani z objednávky ani z faktury. Dále mi sdělili, že výrobce nemá v ČR zastoupení a nabídli mi vrácení zboží nebo slevu 2000 Kč s tím, že si mám opravu zajistit sama, nebo markýzu vrátit. S jejich postupem jsem nesouhlasila. Zajistit si opravu na zboží, které je v záruce, neautorizovaným člověkem, by mohlo zavdat příčinu k zamítnutí možné reklamace. S navrácením zboží také nemohu souhlasit, neboť náklady spojené s instalací byly 14.812,- Kč, další náklady by logicky znamenalo i sundání markýzy z domu a navíc by mi na domě zůstal zásah do fasády, k odstranění by znamenalo další nemalé náklady. Jsem tedy přesvědčena, že pokud mi prodejce nabízí slevu 2000 Kč, která je podle nich dostatečná k odstranění závady, může sám opravu zajistit a dál nést odpovědnost za zboží v záruce. Jsou to ty nejmenší náklady jak pro prodejce, tak pro mne.
5367891 OBI Kazetová markýza LED 400 cm x 250 cm antracitová
Požaduji zajištění záruční opravy markýzy na místě a to s ohledem na finanční náročnost její montáže a demontáže a následných oprav zásahů do tepelné fasády domu.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud prodávající odmítá přijmout reklamaci zboží, u kterého záruční doba ještě neuplynula, porušuje zákon o ochraně spotřebitele a dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.