Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
nelíbí se mi přístup řešení mého požadavku a nakonec nedořešení. Problém je v tom, že jsem žádný požadavek nedala. Navíc sankce byla stržena 18.5.2022 při přeplatku za plyn,když se jednalo o elektriku. Firmě jsem navrhla řešení,kdyby mne uvolnili k Centropolu, ten by mi vrátil 6000kč,-. Po uplynutí dodací lhůty bych se vrátila k Armex Energy. Na tento návrh přestala se mnou firma komunikovat. Požadovala jsem také kontakt na přímého nadřízeného, avšak také bez reakce.
202205200113_T - Reklamace
Doručená pošta
energy@armexenergy.cz
po 4. 7. 13:03
komu: mně
Vážená paní Janíčková,
na základě řešené reklamace Vás informujeme, že jsme celou situaci důkladně prověřili.
Sdělujeme, že odběrné místo bylo připojeno u společnosti TGC Energie, s.r.o. již 23.02.2021. Odběrné místo bylo následně ke dni 14.04.2021 ukončeno a odběrné místo bylo vráceno ke společnosti Centropol aby bylo zamezeno vystavení smluvní sankce.
Jelikož smlouva, která byla nově u společnosti Centropol byla námi vypovězena ve lhůtě 15 dní po připojení na základě Vašeho požadavku, domníváme se, že sankce byla vystavena z tohoto důvodu, jelikož jste měla dodržet smluvní vztah u tohoto dodavatele.
Z naší strany však nedošlo k pochybení.
Reklamaci tímto vyřazujeme z naší evidence.
Děkujeme za pochopení.
202205200113_T - Reklamace
Doručená pošta
energy@armexenergy.cz
čt 7. 7. 11:22
komu: mně
Vážený zákazníku,
dovolujeme si reagovat na Vámi zaslaný e-mail.
Sdělujeme, že smlouvu za Vás vypověděl dodavatel TGC Energie, s. r. o. na základě Vašeho požadavku. V telefonickém hovoru s obchodním zástupcem jste vypovězení smlouvy odsouhlasila.
Veškeré hovory dodavatele i obchodního zástupce jsou monitorované.
Děkujeme za pochopení.
Naděžda Janíčková
út 5. 7. 13:18
komu: energy
Dobrý den, žádám Vás tímto o dokument, kde jsem na sebe dobrovolně uvalila sankci. Děkuji!
Naděžda Janíčková
8. 7. 2022 7:40
komu: energy
Dobrý den, ptala jsem se proč mne nikdo neupozornil na hrozící sankci. Žádám Vás tímto o zvukový záznam daného souhlasu a jméno operátora se, kterým jsem hovořila. Ještě by mne zajímalo jak to, že sankce byla stržena za tak dlouhou dobu?
6000,- Kč je pro mne mnoho peněz a pochybuji o tom, kdybych věděla, že po mém souhlasu budu potrestána sankcí, že bych si ji dobrovolně odsouhlasila.
Děkuji za odpověď
Dne pá 8. 7. 2022 6:03 uživatel
energy@armexenergy.cz
8. 7. 2022 9:34
komu: mně
Vážený zákazníku,
dovolujeme si reagovat na Vámi zaslaný e-mail.
Sdělujeme, že hovor nebyl proveden s naší společností, je zapotřebí případně kontaktovat obchodního zástupce, Občanům s.r.o., který za Vás smlouvu zprostředkovával.
Bohužel nevíme, z jakého důvodu Vám sankci dodavatel až nyní, tuto skutečnost je zapotřebí ověřit přímo u dodavatele, který sankci vystavovat.
sance vystavena 15.2.2021(elektrika) stržena 18.5.2022(plyn)
Vrátit peníze 6000kč,-
|
Tweet |
Nevíme, v jakém konkrétním znění smlouvu spotřebitel se společností ARMEX ENERGY, a.s. uzavřel, nicméně obecným faktem je, že smluvní pokutu lze vymáhat pouze za porušení smluvních povinností. Spotřebitel musí být o existenci smluvní pokuty navíc řádně informován (obecně nestačí např. zmínka v obchodních podmínkách, ale musela by být uvedena v hlavní smlouvě).
Další podmínkou pro možnost vymáhání smluvní pokuty je její přiměřenost. V případě, kdy by byla nepřiměřená - tedy příliš vysoká s ohledem na povinnost, kterou kryje, by se k takové smluvní pokutě vůbec nepřihlíželo - spotřebitel by tak tuto pokutu nemusel platit.
K povinnosti platit smluvní pokutu zároveň uvádíme, že v případech, kdy je smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách (jak je uvedeno již výše), je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11).
Za splnění výše uvedených podmínek by však spotřebiteli mohla vzniknout povinnost na úhradu této smluvní pokuty. Zároveň však záleží, zda smluvní podmínky dodržela společnost - jestliže se zavázala k výběru "levnějšího dodavatele", který byl ve výsledku dražší, mohlo by se jednat o porušení smluvní povinnosti ze strany zprostředkovatele.
V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírně, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad s žádostí o mimosoudní řešení sporu (více informací zde: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu).
Další informace je možné získat taktéž na naší bezplatné telefonické poradně na čísle 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.