Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den,
dne 14.06.2022 jsem si objednala v eshopu ewomen.cz objednávka číslo 54856, šaty v hodnotě 969Kč + poštovné s PPL 89Kč s dobírkou 40 Kč.
Šaty přišli 16.06. 2022,neseděli mi a tentýž den jsem je hned odesílala. Mailem jsem dne 28.06.2022 žádala o informaci ohledně vrácení zboží. Společnost mi emailem odpověděla 28.06.2022, že moje zboží,cituji: balíček k nám dorazil v pořádku dne 17.6 . Shodně s obchodními podmínkami peníze vrátíme na účet do 14 dnů.
Dne 20.07.2022 jsem napsala další email, že do dnešního dne mi nebyla připsána částka za vrácené zboží z Vámi již přijatého vráceného zboží dne 17.6 2022.A důrazně žádám o vrácení částky. Tentýž den společnost odepsala,že děkuje za zprávu. Prověří moji věc na reklamačním oddělení a ozvou se co nejrychleji a prosí o trpělivost.
Dne 24.07.2022 jsem napsala další email.Cituji:co jste zjistili na reklamačním oddělení, když mi částka nebyla ještě vrácená? Bohužel už žádná odpověď nepřišla.Několikrát jsem zkoušela i volat, ale telefon nikdo nezvedá. Hledala jsem , jak postupovat dál, aby mi částku vrátili a proto jsem se rozhodla napsat Vám.
Šaty Camilla 2 tyrkysové - Kód: P06315-2 Dostupnost: 24 H - Velikost: UNI - Barva: tyrkysová
Zboží jsem vrátila v požadované lhůtě a žádám o vrácení uhrazené částky.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.