Společnost


Petr Maršíček

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59430Firma nekomunikuje na mou žádost o opravu v záruční době

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 17 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2022, před 3 lety

Martin Lešner

Znění stížnosti

1 Rok po montáži samonosné brány přestaly fungovat čidla. Pravděpodobně zateklo do spoje kabelů v zemi (zatím nepotvrzeno). Firmu jsem kontaktoval několikrát přes telefon. Pan Maršíček (majitel firmy) přijel, odpojil čidla, aby se brána mohla zavírat a slíbil, že problém opraví, až bude mít cestu kolem.
Po dalším půl roce (5.5.2022) zaslán e-mail s oficiální žádostí o opravu v rámci záruky - bez odpovědi.
7.7.2022 zaslán další e-mail s urgencí, opět bez odpovědi.
Firma se mnou nekomunikuje, a tudíž jsem se dosud (skoro rok od počátku problému) nedočkal opravy.
Žádám tedy firmu o opravu/zprovoznění čidel na bránu v záruční lhůtě.


Produkt

Montáž samonosné brány, čidel, branky, motoru a světelné závory (na faktuře ani v nabídce nebyly čísla produktů)


Požadované řešení

oprava současného stavu, tedy zprovoznění čidel, abych je mohl opětovně využívat (zabezpečit zavírání brány). Bez čidel je brána nebezpečná pro naše roční dítě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2022 14:30, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 15:05, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.