Společnost


E.ON Energie, a.s.

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59448Smlouva fotovoltaický systém

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 12 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.07.2022, před 2 lety

Petra Leštinová

Znění stížnosti

Dobrý den,
6.12.2021 jsme uzavřeli smlouvu-fotovoltaický systém. V polovině května jsme zaplatili zálohu 244 000Kč a do dnes neproběhla realizace. Žádný telefonický kontakt není možný, vše jen zprostředkovaně přes obchodního zástupce, který nemá pravomoce. Dále probíhá komunikace přes solar@eon.cz. Veškerou korespondenci můžu doložit. Když jsme chtěli odstoupit od smlouvy, hrozí nám pokutou a vyúčtováním poplatků spojených s administrativou.V prosinci 2021 nám bylo přislíbeno, že akce bude dokončena do května 2022. Nyní nevíme jak máme dál postupovat, protože všude okolo se fotovoltaiky realizují (sice od jiné firmy), ale realizace proběhne od podepsání smlouvy do 4 týdnů. Bohužel si asi firma příšliš mnoho zakázek, které nedokáží realizovat.Ale půl roku čekání a stále sliby, že do třech měsíců začnou (to vychází na říjen/listopad). To se nám zdá už moc dlouho.
Dále je divné, že my jsme smlouvu podepisovali 6.12.2021 a oni nám jí poslali z jejich strany podepsanou až 6.4.2022.
Dle sdělení E.onu -
1. vystavíme zálohovou fakturu - ano vystavili, zaplatili jsme 13.5.2022
2. požádáme o připojení fot. systému k distr.soustavě - ano, vše v pořádku,smlouvu máme podepsanou s EG.D a.s. (bohužel se ale čeká na realizaci fotovoltaiky) Zde mám strach, že nám smlouvu zruší, když se nic neděje.
3. až získáme povolení od distributora, podáme žádost o dotaci a začneme s přípravou projektu - bohužel jsem zjistila, že firma ještě ani nepodali žádost o dotaci (v prosinci na mě tlačili, ať jim pošlu kód k přístupu, poslala jsem jim ho 22.12.2021)
4. po schválení dotace vám zavoláme a domluvíme si termín montáže - žádost ještě není podána, ale to byla jejich povinnost
Dále jsou tam ještě body 5až 9, ale ty vypisovat nebudu, protože se nic neděje.


Produkt

Smlouva na Fotovoltaický systém číslo 632758, Vážená paní Leštinová, potvrzujeme, že jsme obdrželi Vaši zálohovou platbu za službu E.ON Solar. VS: 2600024558 Přejeme Vám příjemný den. Váš E.ON


Požadované řešení

žádáme o okamžitou realizaci fotovoltaického systému a podání žádosti o dotaci. Kontakt na kompetentního pracovníka, protože s námi nikdo nechce mluvit. Popřípadě odstoupení od smlouvy a vrácení částky 244 000Kč zpět na účet. Źádám o prověření sankčních poplatků ze strany Eonu vůči nám, protože za 7 měsíců se nic neděje a žádost o dotaci ještě ani nebyla podána a za tuto položku si E.on vyfakturoval 5 500Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2022 15:35, před 2 lety

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (§ 2587 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase, zároveň je odpovědný za vady provedeného díla. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o dílo platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě (§ 2158 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Pokud prodávající nedodá bdílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li zhotovitel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že zhotovitel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.


Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 16:28, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.