Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
17.6.2022 mi byla odeslána předem zaplacená zásilka přes Balíkovnu. Pro mě z neznámého důvodu nebyla zásilka doručena na výdejní místo a nebyla jsem tak ani vyzvána k vyzvednutí. Dle čísla balíčku byla zásilka zaslána zpět odesílateli, který ji na konci června obdržel. Na problém s nedodáním jsem odesílatele ihned upozorňovala a ten mě emailem ubezpečil, že jakmile budou mít zásilku zpět, obratem zašlou znovu s tím, že také nechápou proč nebyla připravena k výdeji. Od té doby jsem si s nimi vyměnila asi 5 emailů, kde je opakovaně žádám o odeslání zboží nebo vrácení peněz. Nic z toho se nestalo, uplynul již více než měsíc a prodejce přestal reagovat na emaily. Chtěla bych vrátit peníze - od takového prodejce raději nic nechci. Škoda ,že naše "zákony" nahrávají více prodejcům než spotřebitelům a ti se tak neobávají, že by díky úrokům z prodlení vrácení částky zpět na účet zaplatili ve formě "sankce" nějakou vyšší částku. Už jsem jim i napsala aby můj email považovali za formu předžalobní výzvy a dočkala jsem se jen odpovědi, že toto řeší kolegyně, které zasílá k řešení a od té doby opět "ticho po pěšině".
Děkuji za pomoc a přeji hezký den.
Enervit - Enervit GT 24 carbo energy tablets citron - 4ks - 607 Kč
Vrácení peněz zpět včetně úroků či jiné kompenzace.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že stížnost byla vyřešena k její spokojenosti opětovným odesláním zásilky, kterou si převzala. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.