Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.5. 2022 jsem zakoupila mobilní telefon Xiaomi redmi 9a přes heureku na strankach shopcom.cz spadající pod mabil mobil. Po zhruba 10 dnech mi přestal jet přední fotoaparát. Dlouze se načítal a pak to psalo chybu že fotoaparát nelze použít. Pár dní poté začal blbnout mikrofon s tím, že při jakémkoliv hovoru mě druhá strana neslyšela. I já jsem volajícího neslyšela pokud sem si nezapla hovor na handsfree. Telefon jsem tedy poslala na reklamaci 7.7. Nyní mi došlo vyjádření že nelze provést záruční opravu z důvodu poškození způsobené uživatelem, které se neslučuje se zárukou výrobce. Při diagnostikování přístroje bylo zjištěno poškození zařízení kapalinou-zbarven indikátor vlhkosti, z tohoto důvodu je možná pouze placená oprava. V případě schválení cenové nabídky nebude účtováno administrativní zpracování. V opačném případě jako zamítnutí této cenové nabídky vám bude účtována doprava a administrativní zpracování (výše je přes 400 kč).
Telefon mi do vody nespadl a ani jsem se s ním nekoupala. Nechápu tedy jak je možná ta vlhkost. A zaráží mě, že telefon který je prakticky nefunkční mi vrátí až na základě zaplacení docela vysoké částky za nějaké zpracování. Neměla bych mít nárok na bezplatné vrácení? A mohu se nějak bránit když jsem si jistá, že nefunkčnost telefonu opravdu nevznikla moji chybou?
Xiaomi redmi 9a 32 gb
Přála bych si telefon vrátit bez toho, aniž bych musela platit další poplatky. V ideálním případě opravit v rámci záruky, i když mám pocit, že tohle přání je nereálné. Ale stejně si stojím za tím, že poškození nebylo způsobeno mou vinou.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.